Sunday’s Fantasy


Sundays FantasyDaca Captain Black este tutunul care m-a agăţat, după o lungă pauză, Sunday’s Fantasy este tutunul cu care m-am reapucat de fumat pipă (intresant este că ambele evenimente s-au petrecut in preajma sărbatorilor de iarnă, 1999, respectiv 2007).

Sunday’s Fantasy este un tutun aromat produs de Thomas Radford (virginia şi black cavendish). La deschiderea cutiei (având un stil retro-elegant), am fost întâmpinat de un miros greu de descris, multa vreme am tot căutat să îmi dau seama despre ce anume este vorba. Nu există o aromă dominantă, ci mai curând un buchet de arome – fructe uscate, vanilie şi, mi s-a părut mie, un strop de rom. Tăietura m-a surprins, nu mai văzusem aşa ceva – pătrăţele.  Aprins în pipă, tutunul nu înşeală prima impresie, păstrându-şi aromele.

Este un tutun bun în categoria sa (aromatice), partea mai proastă ar fi doar că încinge pipa zdravăn dacă te laşi pradă tentaţiei de a trage fumuri dese. Mai mult, fumat cu nesaţ, este neiertător cu limba (muşcă precum un ardei roşu), aşa că trebuie fumat pe îndelete.

În concluzie pot spune că mi-a plăcut, fără însă a mă marca şi fără a mă determina să cumpăr o nouă cutie.

P.S. Despre acest tutun a mai scris si Cinabru

25 comentarii la “Sunday’s Fantasy

  1. Din „simptomele” descrise de tine (incinge pipa si arde limba), tutunul este prea umed si mai trebuie lasat la uscat. Lasi o zi cutia deschisa – in fine, verifici din timp in timp, sa nu se usuce prea mult.
    Un foarte bun test pentru a vedea daca tutunul e prea umed sau e prea uscat:
    Se ia intre degete tutun si se stringe puternic. Daca firele de tutun ramin lipite, tutunul este prea umed. Daca se rup, se maruntesc, e prea uscat.

  2. lascaris spune:

    In primul rand tin sa iti urez un bine ai venit, apoi trebuie sa spun ca tutunul nu era umed, mai mult, mi s-a parut de-a dreptul uscat si putin intarit (totusi nu se rupea intre degete). M-am uitat chiar la data fabricatiei, avea un an de cand fusese pus in cutie L-am cumparat dintr-un mall unde era foarte cald, s-ar putea ca aici sa stea explicatia fenomenului, nu o sa mai repet greseala. Fumat molcom era mai bland.

  3. Oricum, asta e primul lucru pe care trebuie sa-l stie fumatorul de pipa: pipa se fumeaza molcom, nu trebuie sa tragi violent, ca din tigara. Cind te apuci sa fumezi pipa, trebuie sa cam uiti cum fumai tigara.

  4. Humidor spune:

    Bine ai revenit! Si la mine a fost intre primele tutunuri fumate. Mi s-a parut interesant atunci dar nu am reusit sa termin cutia decat in combinatie cu latakia. Merge la o cafea duminica in aer liber, la o terasa si da bine la comeseni🙂

  5. lascaris spune:

    @ Cezar Paul-Badescu – adevar graiesti.

    @ Humidor si eu am sfarsit prin a-l combina cu un alt tutun.

  6. Cinabru spune:

    Frumos. A fost primul meu tutun, mi-a placut enorm la inceput. Acum nu mai pot sa-l fumez, mi se pare prea dulce, prea intepator si, pana la urma, plicticos. Foarte apreciat de nefumatori pentru aroma, ai mare dreptate. Dar nu stiu de ce mi se pare ca mixtura s-a schimbat in timp, poate e doar o impresie, dar cutiile luate initial erau parca mai bune. Cu piscaturile de limba – cu un filtru de balsa am scapat de ele.

    Interesanta ideea lui Humidor de a adauga latakia.

  7. lascaris spune:

    Filtru de balsa nu am folosit pana acum, doar carbon si spuma de mare. Un varf de latakia poate ar prinde bine, l-ar mai condimenta.

  8. Perfect adevarat review. Achiesez la parerea ca merge perfect cand este combinat cu alt tutun. Aroma am intalnit-o prima data pe vremea cand fumam tigarete. Imi amintesc ca era foarte placuta pentru o tigara daca o fumam pe vreme rece sau umeda, in aer liber. Pe timp de vara nu o vrei nicicum.

  9. lascaris spune:

    Costin Barbutz, bine ai venit pe umilul meu blog. Imi face placere sa cunosc noi fumatori de pipa.

  10. Iti multumesc! Sper ca nu te agresez, nu-mi sta in obicei. In timp ce scriam o postare despre asemanarea intre pipe si oameni mi-a venit ideea unei „lepse” pentru degustatorii de tutun. Considera-te atins de ea🙂 si eventual da-o mai departe. O gasesti aici: http://mic-burghez.blogspot.com/2009/12/leapsa-pentru-degustatorii-de-tutunuri.html
    Iarta-ma inca o data daca am fost inoportun!

  11. lascaris spune:

    Nu ai cum sa ma agasezi, este placerea mea sa primesc musafiri si comentarii.
    In privinta lepsei, am citit postarea la care trimiti, mi-a placut, insa ma mai gandesc daca sa imi bat capul cu oamenii nostri politici, mai ales in aceasta perioada destul de fierbinte (nu vreau sa imi intre talibanii unei tabere sau alteia si sa faca mizerie pe aici).

  12. roxankiss spune:

    Buna…vreau si eu tigari Sunday’s fantasy, ma ajuta cineva sa gasesc….nu gasesc nicaieri.pls…..

  13. lascaris spune:

    Eu nu am fumat pana acum tigari Sunday’s fantasy, asa ca nu iti pot spune exact de unde ai putea cumpara, insa am ceva indicii. Mai demult am vazut la Kaufland (standul de presa si tutun) un pachet de asemenea tigari, apoi ai putea sa comanzi la un magazin on-line. Cinabru cred ca stie mai bine.

  14. Cinabru spune:

    Pentru tigari Sundays Fantasy (nu sunt deloc rele) incercati aici : http://www.tobaccoshop.ro. Eu am mai gasit si in Cora Militari, la magazinul cu ziare si reviste, imi scapa numele acum.

  15. drcraciun spune:

    N-am fumat niciodata pipa si nici narghilea. Despre asta din urma sunt mai curios decat despre pipa, dar nu cred ca o sa am ocazia a-o incerc prea curand. De cand m-am mutat in Norvegia mi-am schimbat si gustul la tigari, ceea ce nu credeam ca este posibil (va rog sa nu ma dati in gat pe Wandering Elf la altii sa afle toata lumea ca mai fumez si eu din cand in cand, ca totusi vreau sa dau exemplu ca nu e bine sa faci prostii din astea, si asta le spun la toti mereu, sa nu faca prostii adica). Stii ce m-a atras pe mine la blogul tau, in afara de faptul ca ai postat ceva pe WE (care e unul din blogurile mele preferate) ? Culoarea tapetului, este descrisa ca fiind o nuanta de tutun si este exact culoarea ochilor echivalentului real al Vicontelui de Bragelona, despre care am inceput eu recent sa scriu eu un mic adevarat roman la mine pe blog, dupa ce am avut un schimb de e-mailuri cu el si l-am intalnit o data intr-o garda. Este un personaj fascinanat, de aia am si inceput sa scriu despre el si nu stiam cum sa-i descriu culoarea ochilor, est exact culoarea tapetului tau. Chiar ma tenteaza ideea sa modific postul ala si sa dau exemplu ca link acolo adresa blogului tau (daca nu te deranjeaza asociere cu mine sub acest subiect; vezi si tu, studiaza un pic despre ce scriu eu pe blog inainte sa iti dai acordul sa fii mentionat acolo ca exemplu de culoare de ochi.) O sa mai vin pe aici si poti sa-mi zici „da” sau „nu” (sa dau link cate tine adica ) tot aici.

  16. drcraciun spune:

    P.S. Re. tigarile schimbate: eu de ani de zile in Romania fumam Marlboro lights cu pachetul alb(si mai faceam pe nebunul din cand un cand cu cate un Dunhill din ala international care se gaseste numai la duty free in aeropoarte). Aici acum fumez Marlboro Gold Advance, care am impresia ca nu se gaseste in Romania, are un pachet negru cu litere albe si un fel de mic accent circumflex auriu pe capac. N-am vazut Dunhill din ala de facut pe nebunul inca pe aici.

  17. drcraciun spune:

    Dar totusi, ma gandesc acum, ca ma simt si un pic vinovat (din mai multe motive, daca esti curios de ce,lascaris, poti sa ma intrebi si o sa+ti povestesc odata), mai, voi nu sunteti totusi prea tineri ca sa fumati pipe ?

    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFKaWUPQab5dEjjgZINUTKAPTC-850dG_pvo5SgtVG2NnN_1NX

  18. lascaris spune:

    Evident ca sunt curios sa aflu de ce ste simti vinovat (daca tot ai adus acest lucru in discutie).
    In privinta varstei ce sa iti spun…. depinde. Eu, de exemplu, m-am ferit sa fumez pipa in vazul lumii, la servici etc, caci (ca si tine) am o prejudecata in legatura cu varsta piparului. Prejudecata spune ca cel care fumeaza pipa trebuie sa fie trecut de 40 de ani, sa fie un om implinit, realizat, cu experienta de viata etc.
    Intre imaginea publica/ rigorile sociale si placerea de a fuma pipa sunt diferente uriase. Asa ca eu am preferat sa fumez pipa oarecum „clandestin” departe de ochii lumii. De altfel, cand eram in facultate (de exemplu) fumam pipa doar foarte rar si niciodata in public. Apoi, cand m-am angajat, impotriva asteptarilor mele, am patruns intr-un mediu foarte rigid si plin de prejudecati unde daca as fi scos pipa si as fi aprins-o as fi fost considerat total deplasat, daca nu chiar mai rau.
    De curand insa, am strans ceva experienta, ceva ghiocei in par, ceva realizari profesionale si voi putea irumpe social asa cum sunt (si nu ma refer la pipa doar).

  19. lascaris spune:

    Vicontele de Bragelona parca este un roman de Dumas. Ai intalnit, in real life, intruchiparea personajului, sa inteleg. Interesant. O sa te vizitez sa pricep mai bine. da sigur ca poti da link catre acest blog umil.

  20. drcraciun spune:

    „Umil” my ass ! Este unul din cele mai bune bloguri pe care am avut eu personal ocazia sa le vizitez, si sa stii ca eu sunt extraordinar de pretentios in aprecierea diferitelor tipuri de arta, plus am si eu idiosincraziile mele. Pe mine ma atrage ca un magnet atat forma si culoarea lui cat si continutul sau.

    Nu as vrea sa dau link inca pana cand nu te decizi tu re. ce nume sa-ti pun pe blogul meu blogului tau, Partener sau Avocat (explicatia termenilor din perspectiva intrebarii mele virtuale de aseara fata de tine se afla pe Wandering Elf, sub Filozofii, unde ti-am oferit/propus si in public aceeasi posibilitate pentru tine de a alege intre cele doua pozitii.

    Sper totusi ca ai un grad de simtul umorului deoarece recunosc ca intrebarea este potential anxiogena, mai ales venind din partea unui relativ necunoscut de pe strada, un nimeni fata de tine. Eu acolo pe WE iti si sugeram sa vizitezi blogul meu un pic mai inainte de a-mai da un raspuns „oficial” fie pe WE, ca acolo am pus intrebarea, fie pa blogul meu ca un comment sub oricare din posturile mele vrei tu.

  21. drcraciun spune:

    Clarificare necesara: E o propunere pur virtuala, nu am de gand sa fac in mod real cunostinta cu tine niciodata (desi recunosc ca mi-ar placea si as fi chiar onorat sa o fac, dar totusi nu am s-o fac, nu astea sunt intentiile mele pe net)

  22. andreea spune:

    ce aroma au tigarile astea mai exact? vanilie si atat?

  23. lascaris spune:

    nu este o mixtura relativ complexa – vanilie, nuci, rom etc

  24. sx spune:

    An urma cu 6 ani de zile sau in anainte de a intra Romania in Europa , Dunhil ,kent,Sunday s Fantasy erau mai de calitate. De exemplu Sunday ……., era mai aromat si parfum intens. Acum toate s-au schimbat. An Germania toate tigarile au culoarea foii maro.

  25. lascaris spune:

    Nu stiu ce sa zic, in ultima vreme am facut poauza de tutun. Am mai auzit si pe altii care se plangeau de acelasi lucru.

Lasă un răspuns

