După sărbatori …


Înainte de orice altceva ţin să vă urez ca în noul an să aveţi parte de SĂNĂTATE ŞI FERICIRE, iar toate dorinţele voastre să vi se împlinească.

Săbătorile de iarnă, pentru mine, reprezintă cea mai fumoasă perioadă din an, au o magie aparte, greu de definit.

Totul începe în ultimele zile dinaintea vacanţei, când deja toată lumea se relaxează, iar gândul ne zboară spre cozonaci, cadouri ş.a. Alegerea, aducerea bradului acasă şi împodobirea ne aduc aminte de copilărie ; mirosul de răşină şi de pădure definitivează atmosfera sărbătorească. Cumpărarea cadourilor – o ocazie de încântare, cu gândul la bucuria ce o vom face celor pentru care le alegem, depăşim (de fiecare dată) bugetul alocat ( uneori scapă şi câte un mic cadou pe ţi-l faci singur) . Crăciunul, de regulă, ni-l petrecem alături de cele mai apropiate şi ma dragi persoane ; între Crăciun şi Revelion trăim într-o dulce lenevire, întreruptă (plăcut) de câteva cumpărături.

În privinţa Revelionului nu am prea multe de spus, de la caz la caz. Sentimentele sunt amestecate – cu câteva zile înainte realizez (crud) că se mai termină un an şi odată cu el şi vacanţa. După Revelion când strângem bradul, încerc o strângere de inimă – S-A TERMINAT, am intrat într-un nou an, o luăm de la capăt cu munca, cu planurile, cu grijile etc.

Ce am fumat

Am fumat puţin; excesul diminuează (direct proporţional) plăcerea. Pipa a fost calul de bătaie, însă pentru Crăciun şi Revelion am ales ceva diferit.

De Crăciun am fumat un trabuc. Nu am experienţă cu trabucurile, aşa că o să imi dau cu părerea amatoriceşte. Trabucul este unul bundle de la JPB, o construcţie corectă, fără defecte majore şi o umplere uniformă. Aroma înainte de aprindere este de tutun curat, eu fumând tutun de pipă din categoria aromaticelor nu aveam cum să fiu impresionat (trebuie o anumită maturitate a simţurilor pentru aşa ceva). După aprindere insă … e greu de descris, mi-a plăcut gustul rotund, cărnos aproape. Ca tărie, trabucul s-a ridicat peste piapa cu care sunt obişnuit.

Pentru Revelion am ales ceva mai uşor şi oarecum ciudat – Beckwoods aromatic. Nu am mai văzut până acum asemenea ţigări de foi – anume făcute să pară cât mai rustice, cât mai puţin lucrate, ca şi cum ar fi rulate pe fugă de o mână brutală. Beckwoods sunt moi şi elastice, cu o umplutură relaxată, aroma înainte de ardere nu mi-a plăcut în mod special (ceva indefinit – vanilie, struguri, ciocolată). Nici după aprindere nu mi-am schimbat prima impresie, probabil dacă aş mai fi găsit Beckwoods cu aromă de vanile aş fi fost mai mulţumit (se vânduseră însă toate). Probabil că nu o să mai cumpăr aşa ceva, cu toate că nu pot spune că sunt rele, doar nu m-au convins. Nu exclud posibilitatea de a le încerca pe cele cu aromă de vanilie.

După aceste două experienţe atât de diferite aş putea spune că, pe viitor, voi mai cumpăra trabucuri (bundle sau chiar mai preţioase), am nevoie însă de o acomodare cu tăria lor şi de ceva răbdare.

19 comentarii la “După sărbatori …

  1. Humidor spune:

    Beckwoods merg tocate si amestecate cu tutunul de pipa. Am experimentat in urma cu mai bine de un an cu Alsbo Black. Cele cu aroma de rom. Iese ceva interesant pentru amatorii de tutun de pipa aromat.

  2. lascaris spune:

    Multumesc pentru pont, Humidor. Poate o sa incerc si eu cu un tutun aromat mai vechi, pt. a-l readuce la viata.

  3. Iepurele de Martie spune:

    Am descoperit si eu, in urma cu cateva luni, blogul lui Lascaris. Absolut intamplator. Fiind un pasionat de istorie, cautam pe Internet date despre familia imperiala bizantina Lascaris si am dat peste blogul omonim. La inceput, marturisesc, temele abordate mi s-au parut interesante, cu atat mai mult cu cat alte doua pasiuni de-ale mele sunt heraldica si pipele (doar ca obiecte de… arta, insa, caci nu sunt fumator). Si, cum spuneam, la inceput blogul mi s-a parut interesant. Cu timpul, insa, pe masura ce-am putut sa-mi formez o parere mai temeinica, am fost dezamagit sa constat ca creatorul sau nu este, pur si simplu, un intelectual, ci de-a dreptul un snob. Prea insista cu diferitele sortimente de tutunuri, cu pachetele de tutun albe cu blazon, zarite in mainile batranilor profesori universitari, cu revistele de muzica clasica, a caror achizitie, o data vazute la chioscuri, devine imperativa etc., etc. Nu stiu daca sesizati diferenta dintre un intelectual autentic si un intelectual snob. Pentru a ma face cat mai bine inteles, dau in acest sens un citat dintr-un articol de Umberto Eco: „Termenul <> a fost introdus, pare-mi-se, de Scelba [celebrul ministru de interne – nota mea], care credea doar in logica bastonului de cauciuc. Spiro Agnew, vicele lui Nixon, vorbea si el despre<>, ce insemna, mai mult sau mai putin, <>, amintind de acele saptamanale umoristice fasciste unde se produceau ramolitul care vorbea graseiat sau intelectualul anacronic, autor de <>”. Despre asta-i vorba: despre diferenta dintre un intelectual autentic si un snob efeminat. Iar mie, cand ii vad producandu-se pe astia din urma, imi vine in minte celebra replica din drama autorului nazist Hanns Johst: „Cand aud de cultura, imi vine sa scot Browningul” („Wenn ich Kultur hore… entsichere ich meinen Browning”). O replica atribuita adesea, in mod gresit, si celebrului doctor Goebels, sub o forma aproape identica: „Atunci cand aud cuvantul <>, scot pistolul”.

  4. Iepurele de Martie spune:

    Nu stiu cum functioneaza acest blog, dar se pare ca nu recunoaste ghilimelele ascutite. Asa stand lucrurile, tot ce am scris in comentariul meu anterior intre ghilimele ascutite a disparut, pur si simplu, dintre acestea. Fac acum rectificarile de rigoare, fara sa mai folosesc ghilimele ascutite atunci cand se impun, de vreme ce blogul nu le recunoaste.

    Am descoperit si eu, in urma cu cateva luni, blogul lui Lascaris. Absolut intamplator. Fiind un pasionat de istorie, cautam pe Internet date despre familia imperiala bizantina Lascaris si am dat peste blogul omonim. La inceput, marturisesc, temele abordate mi s-au parut interesante, cu atat mai mult cu cat alte doua pasiuni de-ale mele sunt heraldica si pipele (doar ca obiecte de… arta, insa, caci nu sunt fumator). Si, cum spuneam, la inceput blogul mi s-a parut interesant. Cu timpul, insa, pe masura ce-am putut sa-mi formez o parere mai temeinica, am fost dezamagit sa constat ca creatorul sau nu este, pur si simplu, un intelectual, ci de-a dreptul un snob. Prea insista cu diferitele sortimente de tutunuri, cu pachetele de tutun albe cu blazon, zarite in mainile batranilor profesori universitari, cu revistele de muzica clasica, a caror achizitie, o data vazute la chioscuri, devine imperativa etc., etc. Nu stiu daca sesizati diferenta dintre un intelectual autentic si un intelectual snob. Pentru a ma face cat mai bine inteles, dau in acest sens un citat dintr-un articol de Umberto Eco: “Termenul „intelectualitate” a fost introdus, pare-mi-se, de Scelba [celebrul ministru de interne – nota mea], care credea doar in logica bastonului de cauciuc. Spiro Agnew, vicele lui Nixon, vorbea si el despre „effete snobs”, ce insemna, mai mult sau mai putin, „snobi efeminati”, amintind de acele saptamanale umoristice fasciste unde se produceau ramolitul care vorbea graseiat sau intelectualul anacronic, autor de „poezele””. Despre asta-i vorba: despre diferenta dintre un intelectual autentic si un snob efeminat. Iar mie, cand ii vad producandu-se pe astia din urma, imi vine in minte celebra replica din drama autorului nazist Hanns Johst: “Cand aud de cultura, imi vine sa scot Browningul” (“Wenn ich Kultur hore… entsichere ich meinen Browning”). O replica atribuita adesea, in mod gresit, si celebrului doctor Goebels, sub o forma aproape identica: “Atunci cand aud cuvantul „cultura”, scot pistolul”.

  5. mulliganoglu spune:

    Iepurele de Martie, snobul este o forma agravanta a intelectualului?

    • Iepurele de Martie spune:

      Din punctul meu de vedere (pe care nu incerc sa-l impun nimanui), snobul este o forma agravanta, punct. A orice. Pentru ca un snob este intotdeauna un individ incantat de sine, un infumurat. Mai declarat sau mai ascuns, mai fatis sau mai discret, dar, oricum, un infumurat.

      • mulliganoglu spune:

        prelungite mult, poate ca intelectul si caracterul se intersecteaza undeva.

        in ce priveste snobul, din contra, mie imi pare un nemultumit care are tot timpul ceva de demonstrat. daca nu ma insel, cuvantul se trage din cataloagele universitatilor faimoase, frecventate, in genere, de odrasle de nobili- cu unele exceptii, cei „sine nobilitas”. care s.n., pt.a fi acceptati, imitau nobilii adevarati, de multe ori exagerand totul.

        cultural, un snob ar fi cel care imita aristocratia culturala in toate cele. daca, sa zicem, Ion Barbu tragea cocaina, snobul cultural trage si el pana ii ies ochii din cap ca la melc. +ca are 20 de caini, abonamente la toate revistele de matematica (desi, desigur, nu le citeste), nu se culca (cel putin declarativ) pana nu baga cateva pagini din Poe si tot asa.

        poate ca-s io in urma cu limba, cu ideile- e posibil

  6. lascaris spune:

    Iepure,
    ma simt onorat ca cineva a urmarit cu atata atentie acest blog si ma bucur ca ti-ai exprimat parerea. Bine ai venit!
    Cred ca este primul comentariu cu adevarat polemic de pe aici.
    Avand in vedere efortul tau, voi incerca sa iti raspund.
    Denumirea blogului nu are legatura atat cu familia Lascarizilor, cat mai ales cu alchimistul Lascaris (ce a sustinut ca ar fi fost un descendent al ei).
    Regret ca acest blog ti-a inselat asteptarile.
    In privinta autorului … lucrurile sunt mai complicate.
    Eu nu ma consider un intelectual, este o palarie mult prea grea (nu spun ca ar fi mare). Las aceasta raspundere pe seama altora, care sunt mai patrunsi de constiinta propriului destin. Eu sunt doar un om care din cand in cand mai citeste cate o carte, de placere, caci in rest citeste de nevoie (lucrari sterile, carora le cauta, si uneori le gaseste, frumusetea).
    Atibutul de „snob” imi face placere, il voi purta cu mandrie. Nu uita ca imi place decadentismul, deci snobismul mi se potriveste ca o manusa. De altfel, pentru mine, una din cele mai placute lecturi a fost Dandysmul de Jules Barbey d’Aurevilly.
    Cu alte cuvinte mie imi place sa fiu doar snob, nu si intelectual.
    Ar mai fi ceva. Sa nu uitam ca aici suntem pe un taram virtual in care fiecare scrie cate ceva. De aceea, zic eu, trebuie sa facem distinctia intre narator si autorul concret. Ceea ce observi tu aici este doar naratorul, care pana la urma are si el o existenta fictiva. Doar cel care apasa butoanele tastaturii este persoana fizica cu o existenta sociala reala, iar pe acela nu il cunosti. Eu mi-as dori ca naratorul si autorul sa se contopeasca, dar inca autorul,din pacate, este mult prea prins cu lucruri serioase. Poate peste cativa ani (sper cat mai putini) autorul se va ridica la nivelul snobului narator.

    • Iepurele de Martie spune:

      Asta cu „Eu nu ma consider un intelectual” mi-a placut. Este o fraza pe care o repet si eu, sub o forma identica, pretutindeni in jurul meu.

    • santabarenos spune:

      Le snobe est quelqu’un qui hésite entre le rot et le pet et se décide pour le millésime

  7. Iepurele de Martie spune:

    O remarca de ordin tehnic: ceasul acestui blog nu functioneaza corect, este cu doua ore in urma. Toate comentariile mele apar postate cu doua ore mai devreme decat le-am scris in relitate.

  8. Iepurele de Martie spune:

    Corectie: realitate.

  9. Cinabru spune:

    Eu m-am rezumat la pipa, ceva virginii si latakii. Cum tocmai imi reveneam dupa o raceala nu prea am putut sa fumez dupa pofta inimii, din pacate.

    Sa stii ca nu te „iert” pana nu pui recenzia la Peterson 🙂 Chiar ar fi bune si niste recenzii de tutun, si asa avem destule de putine pe bloguri.

  10. lascaris spune:

    Prima postare o sa fie despre Peterson.
    Fumand rar, prefer aromaticele. Daca as fuma de 2-3 ori pe zi, probabil ca as vira-o spre naturale/englezesti.

  11. lascaris spune:

    santabarenos, bienvenue sur mon blog. Tu es un vrai magicien des mots.

  12. good magazine spune:

    Wonderful blog! I truly love how it’ s easy on my eyes as well as the data are well written. I am wondering how I can be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your rss feed which need to do the trick! Have a nice day!

  13. lascaris spune:

    Thank You for the comment. I’m glad that you like it. Unfortunately I can’t be more active this period, I have other problems to solve, but „I will be beck”.

Lasă un răspuns

