Peterson – Connoisseur’s Choice


Acest tutun l-am primit cadou, în urma cu 6-7 luni, de la soţia mea. Nu am postat până acum deoarece am vrut să îmi consolidez impresiile. Întâmplător, eu eram interesat (încă sunt) de produsele Peterson, însă la JPB nu îl găseam, ceea a făcut surpriza cu atât mai placută.

Încă de la prima vedere îţi dai seama că ai în mână ceva mai de soi, calitatea cutiei mi-a dat speranţe. După desigilare am descoperit un tutun ce aduce mai degraba cu o prajitură, nu mă săturam adulmecandu-l. Este un melanj de virginii roşii şi aurii, cavendish şi pe alocuri ceva flake ; aromele identificabile sunt : vanilie, rom si fructe tropicale. De când imi doream eu un tutun cu vanilie si rom … Calitatea tutunului se ridica, chiar depăşeşte promisiunea ambalajului.

Umplerea pipei necesită puţină atenţie datorită prezenţei fâşiilor de flake. Aprinderea nu prezintă probleme, iar arderea este uniformă. Aroma se păstrează şi după aprindere. Prima oară am fumat o cantitate mică, însă a doua oara am îndest pipa până la buză. Nu mi-am dat seama de tărie, lasându-mă pradă unei parfumate molcomeli de după masă. Abia când am terminat pipa am realizat cât de tare este tutunul cu pricina, peste nivelul cu care sunt eu obişnuit. După această întâmplare, am învăţat să respect cum se cuvine tutunul Peterson, a cărui tărie a fost remarcată şi de către Cinabru (el se referea, însă, la un alt sortiment – University flake).

Până la acest moment cred că Peterson – Connoisseur’s Choice este cel mai bun tutun aromatic pe care l-am fumat fumat.

8 comentarii la “Peterson – Connoisseur’s Choice

  1. Cinabru spune:

    Peterson au cele mai bune tutunuri de la noi. Pentru mine, cum fumez aromatice foarte rar, sunt singura optiune pentru o latakie, o virginie sau un flake, atunci cand n-am timp sa astept comanda din afara. Pana acum nu m-a dezamagit nimic de la ei.

    Mi-a placut recenzia si promit sa nu refuz sa incerc si tutunul asta, cand voi avea ocazia. De la ei vezi si Sherlock Holmes sau Sunset Breeze, cred ca ti-ar placea.

  2. lascaris spune:

    Intr-adevar Peterson par a fi (dupa experieta limitata) cele mai bune tutunuri de pe piata romaneasca.
    Multumesc pentru sugestie Cinabru, daca o sa am ocazia o sa incerc varietatile respective.

  3. Razvanog spune:

    Am incercat si eu doua variante de tutun de la Peterson si pot sa spun ca am ramas placut impresionat de calitatea acestuia. Sunset Breeze cu o aroma deosebita si Old Dublin care chiar daca nu are cel mai placut miros ofera o placere deosebita pentru amatorii de tutunuri tari.

  4. lascaris spune:

    Bine ai venit Razvan.
    Eu nu am degustat decat Connoisseur’s Choice, insa voi cauta Sunset Breeze, caci si alti pipari au laudat acest sortiment. Multumesc pt recomandare.

  5. Cinabru spune:

    Old Dublin e cam singura latakie de la noi, si e un tutun bun. Daca vei trece vreodata la mixturi mai tari merita incercat, Lascaris.

  6. lascaris spune:

    Nu stiu daca o sa trec la mixturi naturale, insa de incercat, sigur as vrea sa il incerc. Am fumat un tutun de acest fel – Zepelin se numea parca- si mi-a placut (nu avea latakia).

  7. Razvanog spune:

    Am incercat si eu Connoisseur’s Choice si acum nu ma mai pot „satura” de el. Un tutun elegant, ideal pentru a se infrati cu ceasca de cafea de dimineata. Multumesc pentru sfat.

  8. lascaris spune:

    Ma bucur ca te-a prins si pe tine. Merge bine cu o cafea parfumata din categoria Irish cream.

Lasă un răspuns

