O improvizaţie. Filtru de pipă ad-hoc


Eram la restaurant (trebuia sa îmi scot si eu aleasa inimii la lumină de 8 martie) ; toate bune şi frumoase pana cand am ajuns la pauza între felul principal şi desert. Acesta este momentul cel mai bun în care se poate savura o pipa (cel putin după gusturile mele). Observ însă că, în graba cu care am plecat de acasă, am uitat să îmi pun filtru la pipă.

Făcând o paranteză, fumatul pipei presupune o serie de accesorii pe care nu trebuie să le neglijezi (filtru, tutun, brichetă, futac, cristale, perii de curătat, borsetă specială ş.a.), iar uneori se întâmplă sa mai scapi ceva. Tocmai în această eventualitate şi spre salvarea piparilor (cel puţin a celor care sunt obişnuiţi să folosescă un filtru) scriu acest articol.

Pentru a mă reîntoarce – uşor stânjenit de situaţiune mă uit în jur – ce pot face ? să ceri găseşti un fumător de pipă prin preajmă, e o întâmplare destul de rară. M-am gândit la posibilitatea unei improvizaţii, iar gândul că aş fi fost obligat să fumez fără filtru m-a stimulat în a găsi o soluţie. M-am gândit la ideea de filtru în general (de pipă, de aer, de aspirator, de orice) şi iată ce am găsit : pe masă era o puzderie de şerveţele de hârtie, frumos aranjate într-un suport, am luat unul şi am început lucrul manual. Am rupt o fâşie (lată cât un filtru de 9 mm şi lungă cât serveţelul) şi am rulat-o cât mai uniform şi mai riguros cu putinţă, am introdus-o în locaşul normal al filtrului şi iată gata. Soluţia se poate adapta, puteţi, de pildă să reduceţi din lungimea fâşiei de şerveţel şi să obineţi un filtru mai aerisit ş.a.

Rezultatele au fost bune – circulaţia fumului nu este mai greoaie decât atunci când se foloseşte un filtru de balsa, fumul este curăţat de particulele grosiere, umezeala este reţinută foarte bine, iar gustul nu este schimbat. O singură remarca aş mai avea – şervetelele să fie din cele albe, nu colorate cu tot felul de tuşuri şi vopsele.

3 comentarii la “O improvizaţie. Filtru de pipă ad-hoc

  1. Cinabru spune:

    Interesant ca idee, dar m-am cam obisnuit sa fumez fara filtru, mai ales „englezestile”. Sau folosesc adaptoare de plastic, la pipele unde e musai un filtru.

    PS : o sa te rog sa-mi schimbi adresa blogului cu cea noua, cinabru.info. Multumesc anticipat.

  2. lascaris spune:

    Cinabru, multumesc pt indicarea noii adrese – eu nu iti mai gaseam blogul (credeam deja ca ai disparut in ceata).

  3. Humidor spune:

    Exista si filtre din carton care au acelasi scop, sa absoarba umezeala. Folosirea servetelului presupune o oarecare dibacie deoarece, dupa ce se umezeste, daca nu se lasa un canal de fum, este posibil sa se infunde.

    PS: A aparut prima editie tiparita a revistei PCB.
    Varianta electronica poate fi descarcata de aici:

    http://www.pipa-bucuresti.ro/PCB201001.pdf

Lasă un răspuns

