Rom/vinars şi vanilie


Între Crăciun şi revelion mi-a venit ideea unei băuturi interesante – rom/vinars aromatizat cu păstăi de vanilie.

Mie vanilia îmi place în mod deosebit, iar între băuturi parcă prefer cognacul şi romul (asta nu înseamnă că aş înlătura din ecuaţie alte tării, vinuri, lichioruri etc). În perioada sărbătorilor de iarnă toată lumea merge la cumpărături, iar cum afară este frig, la întoarcere merge o gură de tărie. Gândurile tuturor nu mai sunt îndreptate spre problemele vieţii, ci spre micile plăceri. În acest context mi-a venit mie ideea. Căutând pe internet, am găsit că reţeta nu este câtuşi de puţin originală, fabricanţi cunoscuţi având în producţie aşa ceva.

În scurtele mele căutări am găsit şi o reţetă pusă la punct : 4-6 păstăi de vanile puse într-o sticlă de rom/cognac şi lăsate astfel cel puţin 6 luni. Ar mai fi o reţetă, mai rapidă, dar eu nu o agreez : 4-6 păstăi (despicate) fierte în apă plată, iar după răcire apa filtrată se adaugă peste tăria cu pricina. În felul acesta zic eu strici băutura, mai ales dacă este ceva cât de cât.

Întâmplător, am văzut la Cărtureşti o mixtură de mirodenii de pus în rom (scorţişoară, cuişoare, vanilie şi nu mai ştiu ce). Dăcă în privinta reţetei cu vanilie şiu la ce să mă aştept, în privinţa acestui melanj, nu mă pot pronunţa (nu de alta, dar nici măcar nu am idee cum miroase produsul cu pricina).

Eu am pregătit deja amestecul (vinars, căci asta am avut la îndemână şi păstăi de vanilie), mai rămâne să aştept. Poate o să prepar şi varianta cu rom. Sigur la anul o să am cu ce mă delecta între Crăciun şi revelion.

14 comentarii la “Rom/vinars şi vanilie

  1. Humidor spune:

    Suna bine, asteptam degustarea si concluzia finala.

    La multi ani!
    Bogdan

  2. lascaris spune:

    La multi ani!

  3. impricinatul spune:

    pai, la multi ani si acum si peste un an, la degustare!🙂
    (suna interesant…. ma sfatuiesc cu seful aromelor din casa si incercam sa producem similare….)

  4. elena agachi spune:

    La multi ani!!!

  5. lascaris spune:

    La multi ani tuturor! Anul 2011 sa fie un pic mai bun pentru toti decat cel care tocmai s-a incheiat. Multumesc pentru urari.

  6. dumitruagachi spune:

    La multi ani, frumosi! Ma incinta gusturile rafinate! Nu sunt un fumator, dar adulmec cu placere parfumul unui tutun de calitate…

  7. wandering elf spune:

    ai dreptate. cred ca strici cognacul daca e de calitate.

    eu as incerca cu rom intai. al mai nashparliu/ieftin si eventual unul „mediu” sa zicem. romul cred ca se preteaza mai bine la asta, tinand cont din ce e facut si cum e facut.

  8. lascaris spune:

    @ dumitruagachi, nici eu nu ma pot declara fumator. Fumatori (in sensul rau al cuvantului), dupa mine, sunt cei care ard tigari, iar cum tigarile nu iti ofera mare satisfactie numarul lor creste proportional cu absenta calitatii. Eu fumez rar, o data sau de doua ori pe saptamana, de regula pipa si la ocazii mai deosebite, sau cand am chef cate un trabuc. In ceea ce ma priveste, un vechi cunoscator intr-ale pipelor m-a numit „degustator”, adica savurez cu mare placere cate o pipa, ocazional.
    @ Elfule, da sunt de acord cu tine – ar fi o mare prostie sa faci experimente cu un cognac de 500 + de euro sau chiar de ron . Un vinars sau rom de calitate medie s-ar potrivi minunat, aici as include Rom Havana club sau Bacardi (nu din cele vechi) sau un vinars Murtfatlar/Milcov (romanesti, dar originale, nu etichete colorate si mincinoase).

  9. drcraciun spune:

    Eu chiar recent am cumparat aici o ciocolatica norvegiana (nu prea mananc eu ciocolata des de loc, dar in ziua aia am fost curios) si continea un ingredient numit Madagascar vanilje ! (am aflat ca este o companie daneza) si m-am gandit la filmul ala haios de desene animate Madagascar, din care eu am vazut doar episodul 1, sau poate ca si ep. 2 (nu mai tin minte daca pinguinii aia apareau si in 1 sau numai in 2 ?) Am si scris la mine pe blog pe undeva despre ciocolat asta, si i-am pus si poza, parca undeva sub unul din Simturi (ca le luasem pe toate la rand, gustul , vazul, auzul, etc. si scriam ce-mi place mie acolo !) A fost misto, m-am simtit bine atunci descriind asa incet incet si amanuntit lucrurile care-mi plac mie, si am pus si linkuri misto din loc in loc, mie mi-a placut experienta aia!

  10. lascaris spune:

    Daca tot ai adus vorba, dupa mine singura ciocolata adevarata este cea neagra.

  11. AMARIEI STEFAN spune:

    La multi ani

  12. AMARIEI STEFAN spune:

    Asteptam degustarea

  13. lascaris spune:

    Intre timp am facut alte experimente. In prezent un Brancoveanu XO hibridat cu doua batoane de vanilie

Lasă un răspuns

