Dupa sarbatori.Cadouri care m-au bucurat


Anul trecut am scris un articol intitulat « După sărbători », anul acesta recidivez.

Sărbătorile de iarnă au un farmec, o magie aparte, chiar şi această perioadă în care ne reluăm activitatea parcă mai păstrează ceva din amintirea zilelor trecute.

Cadourile de Crăciun ne bucură mai mult decât orice alt cadou primit în timpul anului. Dintre toate obiectele primite, m-am bucurat, în special, de o brichetă şi un cutter.

Bricheta este un Colibri pentru pipă, cu arzătorul într-o parte (dar se poate folosi fără probleme şi pentru trabuc). Evident are flacără normală, nu jet, căci brichetele cu jet nu sunt potrivite pentru aprinderea pipei (datorită temperaturii înalte a flăcării tind să ardă buza pipei). Am folosit-o intens, am întors-o pe toate părţile şi pot spune că îmi place cu adevărat. Este simplă, curată şi elegantă.

Cutterul Brebbia este destinat (evident) tăierii trabucurilor. Nu poţi fuma trabuc fără cutter, căci în mod obligatoriu trebuie să tai (într-un fel capătul închis al trabucului). Soluţiile improvizate (foarfecă de hârtie, cuţi ascuţit etc) dau rezultate nu tocmai estetice/funcţionale, de aceea eu când mai îmi cumpăram câte un trabuc ceream să mi-l taie la magazin. Designul şi calitatea mă mulţumesc, este un cutter cu două lame în formă de semilună, care se suprapun parţial atunci când cutterul este închis. Cutterele cu două lame sunt, cel puţin teoretic, mai eficiente şi de aceea mai potrivite pentru începători. Trabucul este tăiat din două păţi, de aceea riscul de a-l turti, de a-l avaria este mai mic. Pe lângă cuterul cu două lame mai există cutterul cu o lamă (tip ghilotină), foarfeca pentru trabuc, perforatorul tip cui şi ghilotina de birou. Sper să păstrez cât mai mult acest cutter. Mă întreb doar dacă tăişul lamelor poate fi ascuţit după ce se va toci şi cum s-ar face acest lucru.

16 comentarii la “Dupa sarbatori.Cadouri care m-au bucurat

  1. Humidor spune:

    Sa le folosesti cu placere!

    Pot sa-ti spun ca cine le-a ales, a avut o buna inspiratie. Bricheta Colibiri este foarte buna, eu am una la fel si o folosesc de 2 ani. Nu da rateuri si un plin tine destul de mult. In plus, rotita pentru reglat flacara este la indemana. Futacul incorporat nu este de cine stie ce folos, mai ales daca utilizezi o pipa cu bolul mai adanc, dar este bun in situatii neprevazute.
    Cutterul de la Brebbia, daca taie bine, este mai mult decat perfect. Ce trabuc avem in imagine? Dupa culoare si textura… pare unul cubanez bine invechit 🙂

  2. trabucuri spune:

    O intrebare de bun simt. Eu unul schimb cuterele (pentru ca le pierd) periodic. 🙂

  3. lascaris spune:

    Humidor,
    Cadoul mi-a fost facut de catre sotie. O s-o felicit pentru alegere (s-o fi sfatuit la magazin cu vanzatoarea).
    In privinta trabucului, trebuie sa recunosc ai ochi de expert – este H. Upmann cubanez (in tub de aluminiu captusit cu foita de cedru).

  4. impricinatul spune:

    si eu care voiam sa ma las…
    de fumat, bien sur!
    accesoriile fumatului, ah!

  5. lascaris spune:

    @ impricinatul Tinand cont de toate accesoriile, tabieturile, aromele si pregatirile necesare unei pipe sau a unui trabuc, nu pot sa nu ma mir de ce unii fumeaza totusi tigari.

  6. impricinatul spune:

    din comoditate. in plus, pipa se stinge cand glasuiesti prea mult.

  7. lascaris spune:

    Probabil. Mie imi displace profund tigara. Chiar si pe strada daca in fata mea este cineva cu o tigara aprinsa eu fie il depasesc fie raman mai in urma.

  8. O curiozitate: cam cat costa un cutter de la Brebbia?

  9. lascaris spune:

    Bine ai venit pe taramurile mele.
    Cutter-ul Brebbia nu este scump in jur de 50-60 de lei.

  10. 🙂
    Perfect- nu e scump
    Ce trabucuri recomanzi pentru un cadou? Si eu pot sa merg aici intr-un magazin sa ma consult cu cel care le comercializeaza dar nu e modul ideal in care aleg un cadou ……vreau sa stiu daca e importanta lungimea , grosimea, daca ar trebui sa le cumpar pe cele in cutie de lemn ( e un lemn anume care impiedica umezeala??) sau in metal
    Dar daca le cumpar de pe e bay as putea avea surprize la capitolul – ambalaj- adica sa capete umezeala sau sa isi fi pierdut gustul?
    ;Mi-as fi cerut scuze pentru multele intrebari dar nu e cazul sa o fac, am vazut ca sunteti avocat- obisnuit cu intrebarile
    Multumesc 🙂

  11. Dar – cer scuze pentru tonul oficial combinat cu „per-tu-ul” din prima intrebare.

  12. Intre timp mi-a raspuns si Don Quijote. Recunosc ca inca nu m-am dumirit ce sa iau.

  13. lascaris spune:

    Nu este nevoie (de atatea politeturi). Este greu sa iti recomand ceva. Trabucurile sunt atat de diferite, atatea arome, tipuri, fabricanti, preturi.
    Nu este o regula anume. Iata cateva idei:
    1. Trabucurile adevarate nu sunt aromate (parfumate artificial). Aroma lor este obtinuta din amestecul de tutunuri naturale folosite.
    2. Sunt trabucuri celebre si scumpe (Romeo y Julieta, Cohiba, Montecristo). Dintre cubanezele de valoare care se gasesc la noi, dar sunt mai ieftine as recomanda Maria Mancini – Magic Mountain (vezi ca am si eu o postare in legatura cu acest subiect, in acest sens a se vedea si blogul lui Humidor).
    3. Sunt o serie de alte marci bune, in special cele din Cuba, Honduras si Nicaragua.
    4. Pt un cadou cred ca ar merge si ceva mai putin scump, dar aratos.
    5. Gasesti o selectie larga de tigari de foi foarte bune (cu preturi variabile) la Tabacco Shop http://www.tobaccoshop.ro/
    6. Evident viziteaza blogul lui Humidor si vezi ce are de zis si el, caci este cel mai mare cunoscator in domeniu (in spatiul romanesc)

  14. Multumesc. Eventual o sa te intreb ce parere ai cand o sa gasesc marca potrivita – sa imi convina si pretul
    Care e deosebirea dintre un trabuc si o tigara de foi?

  15. lascaris spune:

    In limbajul popular cele doua notiuni sunt sinonime. Cred ca Humidor ar putea raspunde mai bine. In engleza exista cuvantul :cigar” si „cigarette” Pe cand „cigar” corespunde notiunii de trabuc, „cigarette” corespunde notiunii de tigareta (din categoria Kent, Camell etc). Intre ele se afla o alta categorie „cigarillos” care nu sunt nici cal nici magar. Au dimensiuni asemanatoare tigaretelor (de regula mai mari), nu sunt invelite in mod obligatoriu in frunza de tutun, de multe ori se foloseste o hartie colorata sau o hartie obtinuta din frunze de tutun (de slaba calitate).

  16. Ok, am inteles 🙂
    Multumesc

Lasă un răspuns

