Zeppelin de la Vauen


Scriu despre un tutun pe care l-am fumat o singura dată – Zeppelin de la Vauen. În urmă cu ceva vreme, pe când mergeam la clubul de pipă (din păcate acum nu mai am timp), am avut ocazia să fumez acest tutun. Un membru al clubului m-a îndemnat să încerc şi altceva decât aromaticele mele. Şi bine a făcut.

Tăietura este una de tip ribbon, iar aroma – de tutun natural. Aroma este dată de amestecul de tutunuri, nu de vreun aditiv.

Se fumează uşor, iar această afirmaţie este valabilă de la momentul aprinderii, până la ultimul fum. Nu piscă deloc la limbă, fumul este lejer, uşor.

Tot ansablul este masculin, fără a conţine deloc controversatul tutun latakia.

Este o bună variantă pentru cei care vor să mai alterneze tutunurile aromatice. Cred că tutunurile aromatice nu pot fi fumate în mod regulat, frecvent; oricui i se apleacă de la prea mult dulce.  Eu am putut rămâne doar la aromatice, în special, deoarece fumez rar (chiar foarte rar), însă dăcă aş fuma pipă în fiecare zi, atunci sigur mi-aş alege câteva tutunuri naturale, iar Zeppelin ar fi unul din ele.

4 comentarii la “Zeppelin de la Vauen

  1. lascaris spune:

    Da, ai dreptate, multumesc pentru precizare.
    Cum spuneam, nu am fumat acest tutun decat o singura data, in plus a venit dupa un aromatic si in comparatie acesta mi s-a parut a fi lipsit de arome adaugate.
    Trebuie fumat singur pentru a decela cu exactitate aromele.
    Oricum, imi pare a fi un bun tutun pentru cel care vrea sa treaca de la aromatice la naturale, iar faptul ca are si ceva adaugat face tranzitia cu atat mai lina.

  2. Humidor spune:

    Eu am trecut de la aromate direct la latakia, fara sa ma mai uit in urma pentru mult timp. De fapt, primul tutun fumat a fost Alsbo Black. Periodic mai cochetam cu cate un tutun aromat, mai ales in vacanta. Dupa un timp am inceput sa simt gustul virginiei curate pe care o prefer acum. In momentul de fata prefer flake-urile de virginia, cu sau fara perique, latakiile usoare si foarte rar aromatele. Daca in compozitie intra si orientalul, cu atat mai bine. Nu prea am incredere in tutunurile mixate de nemti, au prea multe chimicale sau tutun de proasta calitate.

  3. lascaris spune:

    Cu latakia cred ca fiecare fie o iubeste, fie o uraste. Eu incerc sa aman raspunsul. Ma gandesc sa imi extind experienta in domeniul tutunurilor naturale si apoi sa vad ce este cu latakia asta, cand voi da un raspuns definitiv.

Lasă un răspuns

