Marguerite Yourcenar – Piatra filozofală


scanÎn urmă cu multi ani am citit Memoriile lui Hadrian, mi-a plăcut peste poate; deşi pentru unii ar fi o blasfemie, eu am aşezat acest roman în rând cu marii ruşi. După terminarea facultăţii m-am apucat de Piatra filozofală, dar nu am reuşit să sparg pojghiţa primelor 50 de pagini, m-am înfundat în nişte relaţii de familie încâlcite al căror rost nu îl înţelegeam – până la urmă ce mă interesa pe mine care şi cu cine prin famila numeroasă a personajului central ? Doar la final am găsit tâlcul. Într-o perioadă de relativă acalmie, m-am hotărât să o reiau şi să o termin, chiar de-ar fi să mă plictisesc cumplit între rudele lui Zénon (filosoful chimic).

După cele 50 de pagini de unchi şi mătuşi, am reuşit să ies la liman, începea să devină interesant. Personajul nostru (Zénon) este un om de ştiinţă de pe la 1600 prins în căutarea luminării. Ar fi mult prea complicat să povestesc romanul aşa că o să mă rezum doar la câteva aspecte.

În primul rând Marguerite Yourcenar a dovedit, aşa cum afăcut-o şi în Memoriile lui Hadrian, că are un talent fantastic în a crea personaje aproape reale într-un context istoric mustind de viaţă. Autoarea recunoaşte că atât Hadrian, cât şi Zénon au avut provocările lor. Primul, fiind un personaj cunoscut al istoriei Romei antice, trebuia construit astfel încât personalitatea, gândurile şi acţiunile sale să se potrivească cu realitatea (aşa cum o cunoaştem noi), iar al doilea trebuia construit ex nihilo, iar pentru amândoi a urmărit obsedant să îi facă să trăiască.
În al doilea rând contextul istoric este surprins aşa cum numai un maestru o poate face – de la marile evenimente şi concepţiile ce dominau acei ani, până la meşteşugari şi servitori.

În Zenon am găsit multe puncte comune cu biografia lui Paracelsus (un mare medic şi alchimist), autoarea recunoaşte că s-a inspirat atât din viaţa lui Paracelsus, cât şi din cea a altor alchimisti ai vremii. Numele lui Paracelsus apare de câteva ori, Zénon fiind cu vreo 20-30 de ani mai tânăr decât acesta, nu de multe ori personajul fictiv îl invocă pentru a-l corecta în anumite erori mai mult sau mai puţin închipuite.
Umbând prin întrega lume cunoscută în căutarea unor frânturi veritabile de cunoaştere, Zénon respectă tradiţia alchimiştilor din acea perioadă, tot timpul pe drum spre o oază de ştiinţă, lăsând în urmă vreun oraş în care i se pregătea arestarea.

Biserica este bine portetizată – o instituţie osificată, mult prea interesată de puterea lumească, cu doctrine şi idei aproape total opuse învăţăturilor Bibliei. Portretul Bisericii mediavale m-a dus cu gândul la Biserica ortodoxă română din zilele noastre, dacă în trecut s-a ferit de nenorocirile comise de Biserica catolică, acum se pare că vrea să recupereze. În anii 2000 când catolicii fac eforturi să ţină pasul cu societatea, să fie aproape de oameni şi să se căiască pentru erorile/ororile trecutului, ai noştrii sunt interesaţi de construirea inutilă şi în ciuda voinţei populaţiei (presupuşii enoriaşi) a unor imobile (căci lăcaşe de cult nu le pot zice, nu de alta, dar bca-ul şi termopanele parcă nu cadrează) prin parcări, maidane şi parcuri (ce ne trebuie copaci, dacă avem mândreţe de clopotniţă?). În rest scumpii părinţi îşi iau masterate pe copiat, de parcă Dumnezeu i-ar întreba de diplome, parcă îl şi văd pe Sfântul Petru la uşa Raiului numărând licenţe, diplome de tot felul şi certificate de competenţă.

Dar să mă reîntorc la roman – Zénon ajunge să fie condamnat la moarte, acuzat de tot felul de năzbâtii (vrăjitorie, spiritism, blasfemie, instigare la revolte şi sprijinire a duşmanilor ordinii sociale), majoritatea capetelor de acuzare sunt de-a dreptul hilare (dar pe la 1600 erau cât se poate de grave), iar cele adevărate nu reprezintă decât urmările pe care nişte fapte bune le pot implica. Zénon se sinucide în puşcărie pentru a evita execuţia, folosindu-se de o lamă inteligent ascunsă într-un penar (în condiţiile în care el a fost căutat, având în vedere calitatea sa de medic si de alchimist, de pilule şi sticluţe cu otravă). Sinuciderea nu are ca scop evitarea unei execuţii publice, ci exerecitarea liberului arbitru până în ultimul moment. În aşteptarea morţii Zenon are un ultim monolog (pe parcursul romanului mai sunt cateva monologuri filosofice) în care caută să desluşească misterul vieţii şi al cunoaşterii. Gândurile i se amestecă până la topire şi evaporare, iar ultima propoziţie a romanului este : « Mai atdânc decât atât nu se poate pătrunde în sfârşitul lui Zénon ».

68 comentarii la “Marguerite Yourcenar – Piatra filozofală

  1. El Desdichado spune:

    M-ai facut curios, nu aveam cartea pe lista de prioritati, dar acum se afla in pole position. :))
    Mie mi-au placut enorm povestirile orientale, mai ales cele care aveau ca subiect pictura, sunt absolut admirabile.

  2. lascaris spune:

    Ma bucur ca te-am convins sa o citesti. Dupa ce o termini, poate imi impartasesti impresiile.

  3. Liviu Drugă spune:

    Si eu m-am impotmolit acum 2 ani tot in primele 50 de pagini. Ii mai dau, dupa ce am citit aici, inca o sansa in viitorul apropiat. Sper sa nu o rateze/ratez si pe asta! 🙂

  4. lascaris spune:

    Daca treci de cele 50 de pagini o sa devina interesanta lectura, iar apoi intr-un capitol de la sfarsit („O locuinta frumoasa”) o sa aflii si de ce a staruit atata.

  5. inraspar spune:

    Vad ca ai luat la rand cartile al caror titlu trimite la alchimie sau la elemente inrudite.Daca personajele „mustesc de viata” pe mine m-ai cam pierdut. Nu doar din cauza locului comun citat, ci fiindca nu prea inghit feliile de viata, prefer alte imbucaturi.

  6. lascaris spune:

    „Mustesc de viata” l-am folosit pt. a sublinia faptul ca personajele sunt autentice, credibile, nu aveam in vedere optimismul/ suflul ferice al naturii primavara.

  7. inraspar spune:

    Pai tocmai la asta ma gandeam si eu, credibile suna mai bine, dar tot nu ma incanta reconstituirile.

  8. Mihnea Georgescu spune:

    Mie mi-au plăcut Povestirile Orientale…

  9. lascaris spune:

    MG, din partea ta nici nu era de asteptat alt raspuns. Eu, recunosc – nu am citit Povestile Orientale, insa m-ati facut curios (am folosit pluralul deoarece mai amintea cineva de ele mai sus), o sa le citesc cat mai curand.

  10. Mihnea Georgescu spune:

    Dragă Lascaris,

    Mi-am făcut un nou blog, de data asta mai cultural. Te rog să schimbi link-ul din BlogRoll, pe cel vechi l-am şters. Cu Bine şi aştept să mă chemi la „fericitul” eveniment! 😉

    http://mgeorgescu.wordpress.com/

  11. Wandering Elf spune:

    Sunt shameless, asa ca imi fac reclama:) mi-am dat drumul la blog.
    din nou. si again.
    http://wanderingelf.net/blog/

    Lascaris, multumesc pentru faptul ca ai mentinut linkul spre un loc pustiit. A contat imens pt mine.
    Folosesc acelasi mesaj, caci mi-e cam imposibil sa reinventez acelasi mesaj de vreo tz ori.

    Cred ca voi pus la spam, dupa cate mesaje identice am trimis. Dar am vrut sa multumesc fiecaruia in person.

  12. lascaris spune:

    Mi-a placut coincidenta, atat MG, cat si Elful si-au sters blogurile vechi si la scurt interval unul de celalalt isi anunta revenirea. Ma bucura hotararea voastra de a ramane in spatiul virtual; voi schimba linkurile in consecinta.

  13. ion adrian spune:

    Cititi in carte nota de subsol in care autoarea vorbeste de un pasaj obscur din Paracelsus si vedeti ce intelegeti?

  14. MB spune:

    O singură postare sub sigla ”ALCHIMIE”? Merită o explorare mai amănunţită subiectul, nu? Şi literatura legată de subiect…atât de vastă şi de incompletă…incită la căutări. E un subiect la fel de dens ca fumul de Balkan Kendal.
    La mulţi ani !!

  15. lascaris spune:

    Bine ai venit pe blogul meu. Eu as spune ca ar fi mai multe postari in categoria „alchimie’.

  16. MB spune:

    Salut din nou…Vizitez lascaris.wordpress de prin toamnă. Am scris doar acum câteva cuvinte. Însă voi reveni.
    din nou…La Mulţi Ani,
    felicitări şi pentru doctorat, eu abia l-am început, mi-a luat ceva timp să mă hotărăsc – nu prea îi văd utilitatea, în fine…
    toate bune ţie…

  17. lascaris spune:

    Multumesc pentru vizite, ma onoreaza. Cand am inceput doctoratul, eram mai motivat, acum tot ce vreu este sa il termin.
    In haosul general s-au schimbat ipotezele de la care am plecat (ca doar asa este pe la noi – te culci stiind ceva si te scoli in alta realitate).

  18. ion adrian spune:

    Lascaris vad ca nu ai observat cea mai importanta postare cu care a fost onorata tema ta, dar probabil ca si postarea este la fel de obscura ca si pasajul din Paracelsus la care se refera aceasta fantastica scriitoare -ganditor.
    Oricum La Multi Ani si scucces la doctorat.

  19. ion adrian spune:

    Erata: succes

  20. lascaris spune:

    Am observat-o. Din pacate nu am gasit nota de subsol. Stiu ca Marguerite Yourcenar face mai multe trimiteri la Paracelsus (care, in parte, a fost luat drept model pt. personajul Zénon) , retin in special una prin care realiza o distantare in idei intre personajul principal si Paracelsus.
    Poate imi impartasesti si mie informatia gasita, atat de pretioasa, dupa cum spui. Sau macar da-mi numarul paginii unde o pot gasi (asta daca avem aceeasi editie).

  21. ion adrian spune:

    In nota autorului de la sfarsitul volumului, MY spune la a 5-a pg din respectiva Nota:

    Fraza despre identitatea materiei , a luminii si a fulgerului rezuma doua pasaje ciudate semnate de Paracelsus.

    a se vedea: das Buch Meteororum, Colonia, 1566

  22. ion adrian spune:

    ok

  23. ion adrian spune:

    Si acum ca a trecut atata timp si enervarea mea as vrea sa stiu daca chiar fara sa stii ce inseamna multzumesc ai realizat ce cadou frumos si dezinteresat ti-am facut.
    Mi-am adus aminte de tine, vazandu-ti o interventie pe blogul cavalerului Mihnea G.si am vrut sa-mi aduc aminte de incident ale carei urme defavorabile poate ca amandurorale-ai sters.
    Oricum multumesc ca mi-ai lasat un ultim cuvant cu acel OK care poate fi interpretat ca fiind aprobator la adresa ta.
    Daca te face asta mai fericit sau mai sigur de ce vrei sa pari ca esti e foarte bine.
    Asada un nou OK! 🙂

  24. lascaris spune:

    Ion Adrian, eu recunosc – sunt incapabil sa iti inteleg abordarea. Probabil ca facem parte din lumi diferite.
    In privinta „cadoului frumos si dezinteresat”, iti multumesc; fraza cu pricina o observasem si eu, nu stiam insa la ce anume te referi. Este o foarte veche idee a alchimistilor dar nu numai a lor – ma refer la identitatea materiei si a energiei.

  25. ion adrian spune:

    Atunici Lascaris draga, sa-ti mai fac un cadou ca poate daca nu citesti condus de orgoliu(pacatul capitat principal, cauza a tuturor celorlalte -un calugar dixit)ai sa intelegi:
    Asadar celebra E=m*c**2, era destul de la indemana unui fizician odata ce omogenitatea dimensionala se cunostea in fizica alaturi de aceasta sustinere alchimista, despre care autoarea analizata de tine spune ca este o exprimare destul de absconsa deci nu prea se plimba pe toate cararile alchimice ci poate asa ca la Paracelsus pe o poteca mai obscura si in care nici el nu afira chiar formal aceasta identitate. Trebuia sa ai si altceva in cap decat memorari de cunostinte ca sa sezizezi implicatia.

    Oricum cred ca acum odata ce ti-am spus si asta, inafara de a-ti raspunde la o eventuala intrebare punctuala, cred ca subiectul este foarte incheiat.
    Sarbatori fericite si sanatate. 🙂

  26. ion adrian spune:

    Erata: pacatul capital..
    si o completare:

    Asadar celebra E=m*c**2, era destul de la indemana unui fizician, ca ipoteza, odata …

  27. drcraciun spune:

    Ah, m-ai lovit drept in inima cu cartea asta a lui Marguerite Yourcenar, favorita mea dintre cartile ei. chiar acum vreo 2 zile scrisesem pe undeva pe blogul Ingzei Klara (nu stiu daca il stii, are o atmiosfera foarte relaxata, linistitoare, deloc pretentioasa sau contrafacuta, un pic prea inclinat spre poezie pentru gustul meu, dar totusi ma ratacesc cateodata pe acolo cand vreau sa ma calmez, si este linkat la mine pe blog in blogroll dreapta jos de tot sub numele de Basme), deci ii scriam acolo la intebarea „ce personaj de carte ati dori sa fiti daca ar fi posibil ?” ca eu mi-as dori sau fiu Hadrian cel povestit de Marguerite Yourcenar. Vezi ca o sa-ti pun o intrebare in curand pe blogul lui WE sub ultimul topic ala despre filozofi.

    • lascaris spune:

      Nu stiu blogul Ingzei Klara, dar o sa-l vizitez, daca spui ca este interesant. Marguerite Yourcenar este unul din autorii mei preferati. Reuseste fantastic de bine sa reconstruiasca diverse epoci istorice. Evident, nu are cum sa reuseasca perfect, caci nu a fost acolo si oricum, noi nu am putea sa ne dam seama de masura reusitei, caci nici noi nu am fost acolo. Totul este, insa atat de credibil …. Dar dincolo de asta problemele filosofice pe care le ridica, modul in care scrie, toate astea imi plac.

  28. drcraciun spune:

    As avea si eu o intebare fata de tine: eu imi amintesc vag de tot ca in jurul varstei de vreo 15, poate max. 16 ani am citit o carte o data despre un om nemuritor care isi povestea pataniile cumulate de-a lungul catorva secole. Nu mai tin minte cum se numea acea carte, nici autorul (forfatter, in norvegiana) sau, dar cartea mi-a placut imens deoarece mi-a placut perspectiva si descrierea relativ realista a nemuritorului, a tristetii si oboselii acumulate de el de-a lungul secolelor pe care a trebuit sa le indure, dar si taria sa de caracter si intelegerea sortii sale si incercarea de a se imbunatati incontinuu in ciuda oboselii si plictiselii acumulate in el carora totusi nu voia sa le cada prada. Nu devenise de loc cinic, asta mi-a placut cel mai mult la el. Si uite cam am impresia ca ar fi posibil ca Merguerite Yourcenar sa fi scris o astfel de carte, parca numai pe ea mi-o pot inchipui scriind acest fel de carte si descriind atat de bine un astfel de personaj, insa chiar ca nu tin minte nici numele cartii, nici forefatter-ul sau. Era totusi vorba de un autor cunoscut, parac acea carte aparuse la editura Humanitas, nu stiu sigur, era totusi o carte cunoscuta. Tare mult as vrea s-o recitesc acum la varsta asta dubla fata de cea de atunci.

  29. drcraciun spune:

    Eu voiam sa-ti povestesc despre inca o coincidenta uimitoare si un cadou neasteptat pe care l-am primit eu azi efectiv ca si picat din cer. Nu stiam daca sa scriu sub Piatra filozofala sau sub Vrajitorie despre asta. Pana la urma Piatra filozofala a castigat deoarece povestea mea este legata de cuvintele „de ce”, (care sunt niste cuvinte intalnite uneori in legatura cu filozofia sub forma de intrebare), si pentru ca totodata eu nu tind sa fiu superstitios, cand vad coincidente, imi zic „ah, iata o coinicdenta , ce surpriza placuta” (de obicei eu consider coincidentele ca fiind de bun augur, desi am zis ca nu stnt superstitios, deci nu incerc sa citesc prea mult in asta). (Desi drept sa iti spun de cand m-am mutat in Norvegia parca nu trece o zi fara o coincidenta pentru mine si frecventa asta mi se pare cam ciudata.) Oricum, in cartea mea tot coincidente se cheama, deci Vrajitoria a cazut !

    Eu ma duc uneori pe un blog care se cheama chiar de_ce. este un blog simplu , fara intrebari complicate, se discuta despre vreme, despre masini, etc, pe mine ma relaxeaza. De aceea nici nu sunt nevoit acolo sa scriu posturi lungi si enervante (atat pentru mine cat si penru ceilalti), eu cand ma simt cel mai bine de obicei tac, sau cel mult scot si eu un mormait sau un cuvintel de aprobare, de compliment, o intrebare simpla „how is it for you?”, „what do you think about this?” ceva de genul asta.

    (exceptie fac persoanele/posturile de fata, nu ma enerveaza sa scriu posturi lungi aici, pentru ca aici am impresia ca am voie sa spun povesti si mie asta imi place si asta pentru ca trezeste in mine sentimente paterne si amintiri din copilarie.)

    (…va urma…)

  30. drcraciun spune:

    Si desi scriem sub Piatra filozofala si nu sub Vrajitorie, povestea incepe chiar cu o pisica. Nu stiu ce l-a apucat pe baiatul al care tine blogul, pe care il cheama Dan si care e, culmea, tot din Timisoara(zic „culmea” pt, ca asta este inca o alta coincidenta pentru mine, despe care ma aflat abia azi, esi ii frecventez blogul de ceva vreme, niciodata nu am avut curiozitatea sa dau click pe pagina lui de prezentare sa vad de unde e si ce pareri are, uite asa de bine ma simt eu acolo ca nu mai am nici o dorinta si nici o curiozitate, doar ma simt bine si atat, e excelent sa te simti bine si atat fara sa mai ai nici o dorinta suplimentara ! Nu stiu cum se intampla dar aproape toate blogurile care-mi plac mie cel mai mult si ma relaxeasza pe mine cel mai mult, mai ales din alea pe care nu e nevoie sa scrii posturi lungi, sunt din Timisoara ! Oras despre care, desi nu am fost niciodata acolo si nu cred ca voi merge niciodata acolo, am inceput sa am o parere din ce in ce mai buna, de fapt daca as putea sa iau cu mine aici in Norvegia un oras, nu as alege nici orasul meu, Bucurestiul, nici orasul unde s-a nascut tatal meu, Curtea de Arges, ci pana la urma as alege sa pun Timisoara in geamantan, alaturi , bineintles de caciulita de ski care este foarte importanta si ea!)

    (…va urma…)

  31. drcraciun spune:

    Deci nu stiu ce l-a apucat pe blogerul respectiv sa puna o poza de pisica pe ultimul lui post intitulat atat de frumos „Vine Vine primavara…”(parca avea si puncte puncte sau poate ca pe astea mi le-am imaginat eu ca se potrivesc mai bine, nu conteaza)Eu nu pot sa sufar pisicile, prim aoara cand am fost acolo si ma vazut pisica aia, ma fugit imediat de oe blog, pe urma m-am simtit vinovatr ca discriminez impotriva iubitorilor de pisici si am revenit, am scris si eu ceva off topic ca nu ma puteam concentr on topic din cauza panicii legate vederae pisicii, i-am intrebat care e pisicuta lor preferata din Pisicile Aristocrate, Marie, Toulouse, sau Berlioz. A ta care e ? A mea e Toulouse pentru ca sunt afon, iar pisicile fete chiar ca nu le suport, un motan asa ca Felix sau Jaune Tom din Gay Paree poate mai merge)

    Uite link:

    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqnO0iHJkko57QthaxtPWyR4Ez6_u61aJ1nScEXAYOXaDxzJFB

    (Tuoulouse e ala de la mijloc)

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcIQ4LlhxalXVmy8PJT68P6fs92w5TgngIyhyo2PescTTsoYQc

    (Jaune Tom e ala galben.)(daca n-ai vazut filmul sa stii ca e misto)

    Felix: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRmRmyMFu-Xy185zYpeuCJkMwT11nTUVBR4PdC-6ySXp519vFk5lA

    Pe urma ca am vazut ca nu mi-a raspuns nimeni la intebarea de desene animate, am postat si eu ceva ontopic despre cum a fost vremea aici in ultimele zile, si pe urma ma gandeam sa plec ca nu ma puteam relaxa din caiza pisicii.

    Si nu stiu ce-mi vine o data si ma uit si inclotule din dreapta jos al paginii (te rog sa retii pentru viitor, ca acesata directie de „la dreapta” pare ca este ceva foarte important si caracteristic pt. mine in Norvegia, o alta coincidenta, de cate ori m-am ratacit eu pe aici, mie mi s-a spus invariabil ca trebuie sa o iau la dreapta, iar in magazinele de haine si in librarii, coltul din drepta din fund contine excat ce cautam eu si nu gaseam in alta parte, zau, tot ce e mai important pentru mine, drumul catre casa, hainele preferate, cartile preferate…toate sunt „la dreapta”…) si acum, uite ce am gasit eu la dreapta jos pe pagina lui de_ce !

    (…va urma…)

  32. drcraciun spune:

    Am vazut acolo jos la dreapta un link mai vechi care tocmai aparuse prin rotatie, si Vlad are pe blogul lui un fel de Debara care scoate la suprafata prin rotatie posturi mai vechi si mie cand aveam voie sa postez acolo, inainte sa fiu banat, imi facea foarte mare placere sa dau click pe unele topice mai vechi si sa postez acolo, ca unele chiar erau mmisto, majoritatea despre dragoste erau ca poate pe vremea aia in trecut o fi fost si Vlad indragostit (acum nu cred ca mai este ca vad ca il intereseza mai mult politica despre tigani, asu mai stii…si mie imi place sa discut politica , dar nu pe blogul lui Vlad ca acolo n-ai cu cine. penru politica eu ma duc la Moshe si Mordechai, excelent blogul, linkat la mine in blogroll, in…bineintels, dreapta jos de tot, sub numele de Politicienii, sau, ca sa mai rad, ma duc la Blegoo, care este tot sub numele lui acolo la mine…chir te rog sa te duci la topicul recent de „Banc” de la blegoo, ca mie mi-a placut, plus pe un topic mai recent de acolo, am mai scris o poveste misto cu spoioni si cu casablanca plus ca l-am reintalnit pe un prieten vechi pe care il cheama White Wolf si care si el are un log super misto, desi el e un pic deprimat, din cand in cand, am impresia.

    Dar la Vlad eu voiam sa discut despre dragoste, si el s-a enervat pe mmine ca postam sub topicuri vechi, pai daca nu vrei sa posteze nimeniu poe topicuri vechi, de ce sa mai ai debara care sa le scoata la suprafata atunci ?

    Si uite ca de_ce nu se supara daca postezaineva pe topicuri vechi, chiar unul din cele mai misto topicuri re-inviate este unul despre restaurantele de la mare care e vechi din 2006 ! Tocmai cand am fost eu la mare ultima oara atunci la Olimp, cu Egil..ma rog, asta nu are nci o legatura..:(

    (…va urma…ca ma duc sa plang un pic…)

  33. drcraciun spune:

    Nu am plans doar am scris un post lung pe blogul unui critic de filme ca tot ziceam eu despre un film Aurora al lui Cristi Puiu la mine pe blog.

    Pai asta e povestea: mi-a picat in poala atubci cand am dat click pe random pe blogul lui de_ce, un montaj de filme deintre anii 2000-2010 care este exact etapa mea prima de om adult dintre 20-30 de ani, pe care ma petrcut-o in Romania, si vazand acel clip misto, am avut si eu posibilitate dpdv psihologic sa imi iau ramas bun in mod organizat, cu placere si fara pre mai regrete si pe un fonde de muzica misto, atat de la etapa de viata respectova, cat si de la amitioreile pe care am putu si eu in sfarsit sa le organizez intr-un sertar nu sa le las vraiste in cap si in casa in jurul meu de-a valma si sa tranzitionez si eu in sfar sit catre etaoa nmea de viata viitoare de la aduklt tanar la om matur tanar, care are alte responsabilitati si obligatii de indeplinit acum siu sa incepo sa pot sa ma mai gandesc si la viitor nunuami la trecut, si sa incep sa pot sa prin si eu niste radacini innoua mea tara si noua mea limba si nu sa fiu tit asa dus de valuri in deriva de pe o zi pe alta cum amfost in ultimele 3 luni jumate.

    Pt. mine vizionarea acelui clip a fost terapeutica, mi-a dat permisiunea si sa folosec in public cuvantul atat de de speriat si de greu de folosit (pentru mine)care este „Dumnezeu”, desi l-am inconjurat in fraza aia de n-spe ori de cuvantul „perosnal” deci pt. mine nu e loc de dezbatere si discutie ulterioara cu altii despre notunea mea personala de Dumnezeu si de relatia lui cu oamenii pamanteni.

    Si acum ma simt mult mai bine si chiar cred ca Dumnezeu, care are grija de nebuni si de copii mai in primul rand, desi o da si el in bara din cand in cand si nu are la dispozitie destui ingeri-chirurgi sa-i salveze pe toti, mi-a zambit, total random si din intamplare, fara nici o planificare sau intentie din partea lui, doar pentru ca asa s-a nimerit sa-i rasar si eu in cale, deci mi-a zmbit si mie azi. Deci a fost o zi relativ norocoasa pentru mine, si de aia am venit sa-ti povestesc despre ea si i-am povestit si lui Claude cu blogul cu filme (dar nu mi-a aparut inca nici acolo ca si la el e moderat.)

    happy end

  34. drcraciun spune:

    P.S> Eu chir vorbeam de Dumnezeul adevarat nu de seful dept. de Ortopedie pe care l-am intalnit in garda acum 2 zile care si ala mi-a zambit (vad ca la cam toti Dumnezeii, inlusiv Apollo, le place de mine in ultima vreme, ceea ce nu poate decat sa ma flateze, desi nu o sa mi-o iau in cap, am mai inatlnit eu din astia de varsta mijlocie cu parul grizonat care iti zambesc asa la untamplare doar pt. ca se intampla sa le rasari in cale si te invita le vreun film, lasa-i pe astia, nu e vorba de ei, aia nu sunt Dumnezei.

    Pt mine sfanta triada de dumnezei buni este : Apollo, seful meu direct care imi veghaeza cariera, Seful Dept, de ortopedie pe care am un crush ca e totusi barbat misto plus ca e chirurg adevarat, plus Dumnezeu din cerul divinitatii, care e prieten cu Care Bears(asa mi-a spus mie o data prietena mea I(NZ) ca si-l inchipuia ea pe Dumnezeu cand avea vreo 9 ani tocmai cand s-a mutat ea din Romania in America) deci poate ca o sa ma bage in seama si pe mine din cand in cand mai ales cand am nevoie, si de-aia mi-am pus avatar cu ursulet sa ma bage si pe mine in seama, sa nu mai uite, mai ales ca mi-am schimbat adresa din Romania in Norvegia.

    Care Bears: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTtBrarPibowiCsNmy5aRE7uGZ_YaDS7dfpj2oNxFHVyeEA2PYccw

    Clipul cu filme: http://deceblog.net/2010/02/filmele-anilor-2000/comment-page-1/#comment-61326

    Etapele de viata: http://www.learningplaceonline.com/stages/organize/Erikson.htm

    Blogul lui Claude , daca nu-l stii: http://claude101.wordpress.com/

    Si acum mi-a venit si mie pofta de mancare pt. ca merit si eu sa manac pt ca am avut o zi buna si nu am suparat pe nimeni, si am mancat 2 mere si un coltuc de paine cu cascaval ceea ce pentru mine e bine.

    -final happy end-

  35. drcraciun spune:

    Re cartea dsepre nemuritor: Nu, nu era Leul rosu.

  36. drcraciun spune:

    Ce faci mai, ce lenes esti ! Nu mi-a aparut comentariul de aseara inca (desi era destul de important prin linkuri si o sa si creada lumea ca eu sunt un plangacios), si eu am deschis deja nu stiu cate posturi la mine pe blog, te asigur, toate interesante si pentru tine (sau aproape toate, am pus si constitutia Norvegiei in engleza acolo si alte legi).

    Tu stii franceza ? Daca nu, da click in stanga sub engleza.

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Marguerite_Yourcenar

    Eu totusi cred ca acea carte pe care nu mi-o pot aminti era una din cele scrise de MY, desi tot nu sunt sigur. O sa mai cercetez, ca nu ma las pana n-o gasesc.

  37. lascaris spune:

    Mie imi place sa cred ca stiu putina francaza.

  38. drcraciun spune:

    Bravo ! Si eu o stiu, dar nu am fost niciodat in franta, si mereu mi-am dorit sa merg in 3 locuri in franat, sau poate 4:
    1. Paris-musee Cluny+ unul care incepe cu O, dar am uitat cum il cheama
    2. Coasta de Azur la mare sau e OK doar si pana la Marsilia
    3. Disneyland Paris -preferabil iarna cand sunt decorati de Craciun, oare or avea si decoratii de Hanukkah ?
    4. Lyon, de cand il stiu pe ducele de Braganza (l-am avansat in grad de la viconte la duce ca mi-a raspuns la un e-mail si luni am de gand sa il laud la seful cel mare sa-i dae nota 10, ca merita, pe bune, nu doar ca-mi place mie de el)

    Uite-l pe Ducele de Braganza (Portugalia), cu sotia lui: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3E0UVL6Si0Liwc3HL7qc9bmQNgTuON4iSuMAINNftcjAY5b6sAg

    Uite-l si pe stramosul familiei Jarlsberg (cu cascavalul), tot un fel de nobili din Norvegia: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1IvdR8qD4UngSJktgiZvZxc9rL8KfAcnJi7Cpse-XtOMUPMQn

    Nu ca-mi fac reclama la blog, dar ti-am facut niste recomandari de cariera la mine pe blog sub Sentimentalisme, si nu stiu daca le-ai vazut, sunt doar recomandari, nu sfaturi directe, si mie tata imi recomanda sa dau la ASE, de exemplu, si uneori I wonder…

  39. drcraciun spune:

    Mai ma o intrebare de filozofie si eu pentru tine, i-am pus-o si lui Blegoo, dar vad ca nu mi-a aparut inca: care Madoan iti palce cel mai mult, a lui Sassoferrato sau a lui Raffaello Sanzio ? (nu e test psihologic, e dora as o curiozitate)

    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqOSxnDkiVP8rtrl4d9WSLR1ntUMQBDJn2LszdQZ3VJ-LDuTOV0g

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRyQH55WB-vcvA88bM1NqKED6YBPu2PjrDywNyPV71xxv7sSoxv7Q

    Pentru test psihologic, dar fara mare senzitivitate sau specificitate, hai sa ne jucam cu cartile de joc:

    http://www.colorquiz.com/

  40. drcraciun spune:

    Si daca ai obosit de teste si de invatat:

    http://www.thecardtrickteacher.com/card-trick-video.php?v=2542

    (era si la mine pe blog sub cizma sub subiectul despre Divort, ala cu linkurile despre legi norvegiene in engleza, dar nu stiu daca l-ai vazut ca eu ma scris multe de atunci)

  41. lascaris spune:

    Probabil te referi la Musée d’Orsay.

  42. drcraciun spune:

    Am uita sa te anunt tocmai pe tine ca am aflat care era cartea aia pe care o cautam: era vorba despre „Toti oamenii sunt muritori”, scrisa de simone de Beuvoir, si pe care m-a ajutat sa o gasesc chiar fostul meu Nemesis, Lacan.

    http://www.carti-online.com/toti-oamenii-sunt-muritori-p-535.html

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Simone_de_Beauvoir

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nemesis_(mythology)

    Lacan este porecla atribuita de mine celui care are un blog numit gavagai, care din pacate, sau chiar poate, mai degraba, din cea mai mare fericire, NU e asta: http://en.wordpress.com/tag/gavagai/

    Eu am mai opinat la mine in mod negativ despre acest blog al lui „Lacan”, caruia i-am zis ca are coperti f. frumoase si extrem de atragatoare pt. mine, dar de cate ori ma apropii mai mult si incerc sa-l patrund/penetrez mai bine, dau doar de obscuritate si „shit”, cam cum mi se intampla si cand incerc sa inteleg mai bine ce naiba vrea sa ne zica psihanalistul francez Lacan (dar totusi macar pe asta din urma tot o sa incerc sa-l inteleg mai bine, ba l-am antrenat si pe Doru-Raul sa ma ajute in aceasta misiune !)

    Dar uite ca pana urma chiar Lacan-gavagai asta m-a ajutat sa-mi gasesc cartea, deci eu nu o sa-i pastrez ranchiuna ca mi l-a stricat pe Jumes Bond odata intr-un post de-al lui care se voia parodic asupra caracterului acestui personaj indragit de f. multa lume, dar era de fapt foarte gretos si de-a dreptul idiot, dupa parerea mea. Plus ca pe James Bond am reusit sa mi-l repar si singur, ca sunt mai mare acum si mai pot sa-mi repar si singur unele jucarii pe care mi le-au stricat altii de-a lungul timpului (ba chiar reusesc acum sa inteleg ca nu au facut-o neaparat mereu din rautate fata de mine sau din psihopatie pura, cum este si asta posibil desi mult mai rar probabil, ci poate pt. ca erau si ei interesati de acele jucarii pe care le tineam eu strans in mana, si cand au vrut si ei sa se joace cu ele, eu le tineam asa de strans, ca fara sa vrea ei s-a rupt jucaria, cand trageam noi unul de un capat si ei de capatul celalat.)

    Deci eu chiar ca nu-i port nici o ranchiuna reziduala lui Lacan-gavagai.

    Si ca sa uitam despre gretosii astia (ma refer, evident, la profesorii neetici si abuzivi fata de elevi, dintre care din pacate face parte si scriitoarea franceza mai sus mentionata, si la psihopati, dintre care, din pacate, fac parte mereu prea multi, ca si unul singur pe lume este si ala prea mult), uite-l pe James Bond cel frumos, slalomand pe skiuri ca unii norvegieni:

  43. lascaris spune:

    Dr. Craciun, ultimele comentarii nu aveau nici o legatura cu postarile mele. Sigur nu pot avea pretentia ca toata lumea sa comenteze disciplinat la obiect, insa regulile etchetei spun ca nu poti transforma blogul altcuiva intr-un loc in care sa iti spui oricum aful despre orice, indiferent de spatiul ocupat.
    Te rog, ca pe viitor, sa incerci sa fii mai concis, mai la obiect, fara divagatii personale. De altfel ai blogul personal la dispozitie, unde orice iti este permis.

  44. drcraciun spune:

    Aiu dreptate, ma bucurasem eu ca gasisem cartea aia pe cre o cautasem de ani de zile si voiam sa iti spoun toata povestea gasirii ei.

    Nu vrei sa discutram mai bine despre filozofie (sa stii ca Claude m-a corupt in sensul asta azi definitiv, ba am mai si facut schim de recomandari de carti scrise de filozofi si teoreticieni adevarati profesionisti), plus ca i-am zis si eu ceva despre cei care teoreticizeza despre filozofie si religie si arta prin diverse parti, dintr-una din categorii facand parte chiar si eu, si il plus eu am divagat acolo mnult mai rau decat la tine, am ajuns sa -mi adc aminte pana si de Mircea Cartarescu si despre literatura in general , pe care chiar ca am neglijat-o si atunci i-am promis la sfarsit lui Claude ca o sa incep sa zic depsre asta pe blogul meu sub un post numit, cum altfel, decat Mircea !

    Dar in capul meu eu TOT la M. Yourcenar (venit de la tine) ma gandeam, si mi-am amintit ce i-am raspuns o data la o leapsa pe blogul IK (Incze Klara) la intrebarea despre ce perosnaj istoric ati vrea sa fiti daca s-ar putea, si eu am raspuns sincer , perfec sincer atunci, ca eu mi-a sdori cel mai mult sa fiu Hadrian asa cum a fost el descris de scriitoarea Marguerite Yourcenar ! Eu de asta mi-am adus aminte (implicit de blogul tau), atunci pe vremea aia cand ii scriam lui IK. !

    La mine in creierul meu chiar asa se amesteca toate, eu nu ma pot abtine sa nu scriu asa cum gandesc, ac eu nu am talent literar si artistic sau comentator de critic de arta profesionist, eu zic ce-mi trece mie prin cap atunci, chiar atunci, cand vad un topic de inters sau o poza sau un tablou care-mi place, plus ca le mai dau la toti in cap ca o morisca stricata cu deviza mea personala, pe care aici nu ti-o mai pun ca sa nu te enervez definitiv si pe tine, plus ca nu prea e aplicabila la tine, ac tu esti om relatv serios, nu ai tu timp de artisti si artiste ca altii, mai addicti sau co-dependenti (eu in principal).

    P.S. Nu te duce la Claude ca daca vezi ce-am scris eu acolo despre aia care comenteaza despre filozofie, precis ca te superi pe mine !

    Eu doar atat iti spun, din cauza lui Claude + Stanford si tot ce insemna el, inclisiv Leland), mi-a venit mie cheful sa incep sa discut despre filozofie tc mai azi, si nu numai despre si Mircea (desi are legatura cu el si filozofia, aia de viata in principal).

    Uite ca s aincepem frumos si simplu, zi-mi si mie ce parere ai , dar fioi sincer, nu te sfii sa ma critici, despre faptul ca eu m-am decis recent ca filozofiile mele de baza preferate sa fie utilitarismul la profesie si hedonismul la viata personala, iar orientarile mele politice sa fie la DREAPTA acasa si in familie si la STANGA la serviciu ?

    Eu sunt ffff serios, eu chiar ca vreau sa citesc 1001 comentarii despre aceste directii de baza elemntare si esentiale pt, mine, si eu ca nu am, chiar ca nu ma cu cine sa discut despre aceste lucruir aici in Norvegia, aici suntem inac la stadiul cu colegii de a nespune povesti despre Amundsen, dsspr Freya si Thor si Odin, mica sirena a lui Andersen, eu le zic despre Carol Davila si Emil Racovita, le mai zic si despre tiganii (ca asta ii doare pe norvegieni in clipa asta), le mai zic si despre chestii din astea simple de tot, despre bancurile in stil balcanic si ce inseman alea, etc. dar eu in acpul meu chiar VREAU as discut si despre FILOZOFIE,mai ales aplicata cat mai direct si UTILITARIAN (si HEDONISTIC daca este posibil , mai ales re. arta) direct la ESTETICA si la POLITICA.

    Eu ASTA vreau ca hobby de baza in viata mea, si despre astea si vreu sa discut si cu potentialli mei iubiti si prieteni de aici, dar pana acum nu am gasirt din astia.

    Din toate permutatiile si preferintele mele astea de mai sus, poti s aimi recomanzi si mie UN FILOZOF anume pe care s ain cepo sa il citesc mai in amnaunt ?

    Eu CHIAR VREAU si TE ROG sa ma ajuti la faza asta. Sunt SERIOS si SINCER.

  45. drcraciun spune:

    La fel de serios.

    Un om adevarat, real, muritor, din carne si oase, cu creier omenesc, care NU este robot, NICI actor, NICI clovn, NICI prefacut, NICI bolnav mintal, NICI alienat, DE LOC cinic, DE LOC mizantrop, ba chiar dimpotriva.

  46. ion adrian spune:

    Postez aici caci blogul tau nu ma primeste desi sunt si de orgine veche germana.
    Desi nu cred ca esti ruda cu Victor Craciun azi cu siguranta la Chisinau :
    27 martie 2011 adica 93 de ani din 27 martie 2018

  47. ion adrian spune:

    PS Cred ca titularul blogului nu poate sa-ti recomande ce vrei tu. Dar ai o solutie, intreaba-ma pe mine si vei afla. 🙂
    Eu sunt un increzut egocentric,dar…cu acoperire . 🙂

  48. ion adrian spune:

    PPS Dar daca vrei sa incepi cu ceva important citeste Platon, citeste Sofistul.

  49. drcraciun spune:

    @ AI (prefer in clipa asta fata de IA): eu voiam un short-cut asa ca pt. elevi lenesi, sa gasesc eu niste filozofi simpatici contemporani moderni de citit care sa mi se poatriveasca preferintelor mele (pe care am continuat sa mi le rafinez de ieri, de ex. chiar azi dimineata am descoperit ca eram chiar gand-la gand cu Thomas Aquinas ca folosisem amandoi, el demult, eu mai recent, expresia Summa Theologica, desi eu HABAR NU AVEAM PANNA AZI, JUR, ca asa este denumita una din cele mai faimoase opere din literatura sacra crestina ! Plus, ca desi ii admir desavarsit gusturile re. filozofie si literatura, nu pot sa il accept total pe Aquina ca vad ca nu-i placeau animalele, eu sunt mai mult cu Francisc aici re. animale -D’Assisi, vreau sa zic).

    Eu in acelasi timp vreau sa ma definesc si politic. Eu sunt inmteresat in principal de lucruri fff practice si munadne, NU de TEORIA filozofiei m nici macare de istoria filozofiei, nu mai vorbesc de relatia ei cu gandirea religioasa (ca la asta chiar ca ma apuca migrena !)

    Deci eu astept recomandari cat mai practice iutile si frumoase de baieti contemporani (si fete daca or exista din alea cu filozofia si politica), filozofi care sa fie pe aceeasi unda cu mine, nu ca sa am relatii personale cu ei, ci ca sa citesc ce scriu ei acum (si dupa aia sa incep si eu sa-i critic,daca am chef):

    1.UTILITARISM
    2.HEDONISM
    3.UMANISM
    4.MONOTEISM IUBITOR si NU RAZBUNATOR
    5.NU PACIFISM, IN NICI UN CAZ NU
    6.NIX TEOSOPHIA…greata totala
    7.NU ABSOLUT LA NIHILISM
    8.NU ABSOLUT LA CINISM
    9.SIMTUL UMORULUI a la Harry Frankfurt in
    „On Bullshit” (lucrare de filozofie seriosa , va asigur)
    10.NU POETI METAFORICI PREA ABSTRACTI ca NU II INTELEG (mie mi-a fost greu sa imi mentin atentia treaza si la Sophie’s World a lui Jostein Gaartner, desi pe asta chiar m-am starduit sa-l citesc ca mi s-a parut simpatica ideea)
    11.NU ANARHISM
    12. ORIENTARE POLITICA IN TOATE SENSURILE/DIRECTIILE POSIBILE PERMISA LA ACEST NIBVEL INITIAL, MAI TARZIU MAI VEDEM, DAR NU TOTALITARISTI (mie imi place de vecinul bulgar Tzvetan Todorov, ceva in genul asta)

    Deci pe cine este mai bine sa citesc si eu mai contempoaran sau macar de secol 20, ca sa imi si placa si sa-l si inteleg, ca sa pot dupa aia sa discut, cu el in gand, cu altii la un nivel cat de cat satisfacator/relativ informat pt. altii.

    P.S. AI: sa stii ca apreciez enorm tendinta ta altruista de a ma ajuta si pe mine si cred ca ai simtit si nevoia sa il salvezi un pic si pe Lascaris ca prea l-am cam sufocat in ultima vreme, recunosc, sincer imi cer iertare. Nu pot sa promit nimic, ca asa sunt eu, ma apuca uneori gargaunii.

    • ion adrian spune:

      cred ca eu nu am stiut sa ma loghez. o sa mai incerc.dar inainte de orice pentru sa zicem monoteism iubitor desi este vorba de crestinism ti-as recomanda un ganditor crestin rus Vladimir Soloviov cu a sa Indreptatire a binelui cat si drumul spre crestinism parcurs de cea care azi poarta numele de maica Siluana(absolventa de filozofie)drum pe care a fost condusa de parintele Galeriu si pe care l-a descris superb in a sa Spovedanie neterminata ce este concurata doar de Jurnalul fericirii.

      In filozofie esti contemporan cu oricine vrei tu sa fi.:)

      PS. Cred ca nu ai observat interventia mea de la postarea ta de la: On 16 martie 2011 at 20:45 drcraciun said ?

  50. drcraciun spune:

    P.P.S. AI: Cum nu te primeste blogul meu ? Ca e intrare libera, nici macar nu moderez ? S-o fi intamplat ceva tehnic ? Eu chiar ca nu ma pricep nici la tehnica. (Dupa cum vezi/vedeti nu ma pricep la mai nimic util si practic, de ce crezi/credeti ca sunt eu asa de-n limba dupa utilitarism ?)

  51. drcraciun spune:

    @AI: din pacate doar un quickie cu tine (ca trebuie sa ma duc la serviciu):

    1. Tu stii ca parintele Galeriu a fost chiar preotul preferat al bunicii mele materne si am fost si eu de cateva ori cu bunica mea la Biserica Sf. Silvestru unde era el preot inainte sa moara (si el si ea), si chiar am fost o data la spovedanie la el (bunica m-a trimis o dat inainte de un Paste), dar de fapt nu i-am spus nimic concret despre ce voiam eu sa ma spovedesc dar nu stiu de ce, m-am simtit ata de confortabil acolo cu el, incat chiar am indraznit sa il iau eu, amaratul de ignorant si tampit, pe EL la intrebari generale despre procesul spovedaniei si la ce foloseste el in general pt. oameni ? Doamne, cand imi amintesc ce cu adevarat cocky si tupeist am fost atunci fata de el, si nu aveam eu NICI o cunostinta pe atunci despre „procese”, ca nu devenisem eu medic psihiatru pe atuncea, eram doar elev de liceu, pur instinctiv si amatoricesc/naiv/obraznic/de fapt speriat si oarecum vinovat in sulfletul meu il intrebam eu atuncea. Si sa stii ca eu nu o sa uit niciodata raspunsul lui simplu si perfect fata de mine, inclusiv stilul perfect in care l-a facut: mi-a zis doar cateva cuvinte in timp ce pe fata lui i se citea clar atat grija si iubirea/compasiunea lui fata de mine cat si in acelasi timp o oarecare dezamagire in stil patern fata de mine: „ah, vad ca tu esti istet, te pricepi sa pui intrebari bune si esti si curios din fire, asta e bine”. Doamne, si acum cand ma gandesc la asta imi vine sa si zambesc si sa am lacrimi in ochi gandindu-ma si la perfectiunea lui cu adevarat competenta si la compasiunea lui aratata atunci fata de mine. Si sa stii ca el avea o parere f. f. buna despre bunica mea ca enoriasa a lui, mereu se purta cu ea ca cu o figurina de portelan, ca cu un bibelou de Sevres, asa se purta parintele Galeriu fata de bunica mea.

    2.Da, am observat chiar ieri (mai devreme nu, ca eram preocupat sa postez linkuri despre mine, ca de obicei !) postul ala al tau de mai devreme si am fost ff tentat sa petrec ceva timp cu el, nu stiu de ce pana la urma am renunta, aveam eu alti gargauni in cap ieri, voiam sa petrec mai mult timp cu altii, etc. Dar sa stii ca eu PRECIS ca o sa vin la tine pe blog, ca ma atrage f. tare (si deja sunt f. precaut din cauza asta ! ca sunt si eu mai mare acum si stiu cum e cand esti f, atras de ceva trebuie sa incerci sa-ti dai un pic seama de ce si pentru ce ar fi util sa mergi mai departe, deci sunt in continuare atat ezitant cat si precaut, dar f. intereast sa interactionez cu tine pe blogul tau la un moment dat, desi, repet, eu sunt mic copil la foreign policy, si mai ales re. America, doar am eu fantezii romantice din astea despre Marco Polo ca explorator si chiar poate diplomat la un moment dat in Mongolia/China plus niste amintiri cxoncrete despre niste interactiuni reale de-ale mele cu un profesor de lb. chineza cetatean roman cu trasaturi usor asiatice fost atasat militar in China reala. Deci…va urma…va urma cu siguranta…sigur ca va urma. Si aici sau acolo, daca vrei, poate chiar mai bine (ca sa nu-l agasam definit pe Lascaris, ca nu o merita, mai ales de la mine fata de el), si la mine pe blog sub Preferintele mele politice- Postura.

    • ion adrian spune:

      Nu e blogul meu, este blogul unei ziariste de exceptie, Nicoleta Savin.
      Eu nu am blog ca sunt mult prea lenes sa fac asa ceva.Si mult prea indiferent la chestiunile de personalitate.:)

  52. drcraciun spune:

    P.S. Eu nu am inteles ultimul tau comentariu „eu vad si cred, ca nu sunt legiune”, ce inseamna asta ?

    • ion adrian spune:

      Este o gluma la adresa faptului ca eu sunt unul singur si ca deci nu e cazul sa mi te adresezi cu varianta de singular/ plural 🙂

  53. drcraciun spune:

    P.P.S. Re. Jurnale, am eu o relatie f. speciala cu un anumit jurnal despre care am comentat si la mine pe blog prin februarie in Despre dragostele mele vechi, cat si am transmis acelasi lucru pe TheChronicle. Este vorba despre Jurnalul lui Mihail Sebastian. Tu l-ai citit ?

    E OK ce-mi recomanzi tu, dar nu cred ca am prea mult chef (mai ales la varsta mea de-acum) si nici timp util necesar sa citesc chiar carti intregi cu interpretari teologice despre fericire, eu sunt gen mai rapid vizual asociativ re. de exemplu „Extazul Sf. Tereza” al lui Bernini de la Roma. L-am vazut chiar recent intr-o poza dintr-o revista culturala norvegiana, mi-am dat seama imediat ce insemana, mi-a placut, l-am salutat, am plecat. (As vrea eu uneori sa fi fost catre Roma ca plecam, ca n-am fost niciodata acolo, si sunt curios si despre ea, eu doar la Venetia si Verona am fost si un pic pe coasta marii respective pe langa Dubrovnik cand aveam vreo 13 ani, cu parintii am fost, cu masina alba vechitura Sunbeam-Chrysler Alpin. Eu am iubit masina aia, nu stiam de ce pe vremea aia, dar abia acum citind despre povestea ei pe wikipedia mi-am cam dat seama de ce, ca parca are radacini vechi care duc la Michael Caine si chiar la Elizabeth Taylor !).

    Ha det ! (in norvegiana, pe scurt „la revedere”, se poate mai spune si mai politicos/usor ceva mai formal forma mai lunga „ha det bra”= „sa o ai buna”, ziua implicit)

  54. drcraciun spune:

    @AI: scuze ca te-qam ignorat pana acum dar am fost prins cu multe alte chestii mai primordiale si mai prioritare (de fapt in fond chiar filozofia eticii dupa cum mi-am dat si eu in sfarsit seama ! ca la mine asa e, eu intai actionez instinctiv si intuitiv, ABIA pe URMA citesc TEORIA !!! ZAu ca asa de impulsiv sunt ! Vai de mine si de mine ce o sa creada acum lumea despre mine !!!! [doar pe 1/2 ironic, sa stii, ca ARE si parte de adevar !])

    Quickie iar (nu stiu ce naiba am ca cu tine numaiu de quickies am timp !):

    1. abia recent mi-am dat seama ca era obligatoriu sa te loghezi ca sa postezi comentarii la mine pe blog (ca eu NU o am cu tehnica de loc, tot asa cum nu o am nici cu religia nici cu filozofia si nici macar cu TEORIA, dupa cum observi, eu mereu sunt cu PRACTICUL, PRACTICUL, si iar PRACTICUL, ca AIA conteaza in fond !!! Normal ca sunt filo-american cat cuprinde, si poate ca ai vazut asta din referintele mele ciulturale ba chiar si (geo)politice la mine pe blog, nu sunt eu ASI DE NOTA 10 chiar si PLUS CU CORONITA la UTILITARISM politic mai ales in foreign policy ? Ce parere ai, am dreptate ?
    2. am dat drumul la intrare total libera la mine pe blog acum ceva vreme, am facut si anut public spre sfarsitul lui martie despre asta, se poate si posta ca complet anonuim daca vrei
    3. mai sus foloseam sigular plus plural ca era totusi mesaj valabil SI pt ALTI potetiali passers-by cititori, NU doar pt. tine, ca eu can zic ceva despre accesul la mine pe blog se adreseaza LA TOTI, nu doar la unii, eu sincer NU MA POT INCHIPUI ca as putea VREODATA sa iau macar in consideratie gandul ca as putea bana pe cineva de la mine de pe blog sa sa ii restrang cumva eu accesul.
    Dopar DACA acel cineva ar fi un raspandaci de propaganda falsa si NOCIUVA mai ales pt publicul larg dpdv EDUCATIV (misinformatie) sau chiar social periculos (indemn clar la activitati chiar real ilegale), pai atunci, in primul rand l-as DA IN GAT IMEDIAT LA TOATE AUTORITATILE POSIBIL OFICIALE DE CARE APARTINE BA CHIAR SI DE CARE NU APARTINE PANA SI ALEA INTERNATIONALE CA EUROPOLUL SI INTERPOLULU SI FBI-UL, ZAU, REAL, ASA AS FACE EU NUMAI SI DACA MIROS UN IZ CARE MI SE NAZARE MIE CHIAR LA MODUL PREJUDICIAT FATA DE VREUN BLOGER SAU COMENTATOR CA AR INDEMNA VREODATA PE CINEVA DIN PUBLIC LA ACTIVITATI NOCIVE DPDV SECURITATE SI SANATATE SI ILEGALE REALE, EU O SA/L DAU IN GAT IMEDIAT CLAR SI RAPID FARA SA MAI STAU PE GANDURI, FARA SA MAI DELIBEREZ, CA MEREU E BINE SA TE CALAUZESTI DUPA PRINCIPIUL DUPA CARE MA CALAUZESC EU PROFESIONAL REAL LA SERVICIU> IT IS ALWAYS, subliniat triplu subliniat cuvantul ALWAYS, deci IT IS ALWAYS BETTER, subli9niat BETTER, TO BE SAFE THAN SORRY ! DIXIT GENERAL LA TOTI !

    Plus, chiar dpdv politienesc/moral, de PRINCIPIU DE BAZA LA MINE, CALAUZITOR, este mai bine, din punctul meu de vedere, sa capturezi 10 nevinovati decat sa lasi sa/ti scape un vinovat periculos dpdv al securitatii publicului printre degete. De strecurat si filtrat dupa aia o sa aiba ei destula protectie de la sistemul judiciar, si daca le e frica cuiva de posibilul risc de eroare judiciara, pot sa ii linistesc SIMPLU ca IN REALITATE DPDV STATISTIC CAZURILE ALEA SUNT FOARTE FOARTE RARE, DECI NESEMNIFICATIVWE DPDV STATISTIC PT> MINE, cel care ma calauzesc dupa princippiile CLAR enuntate mai sus.

    Iar daca imi ziceti la modul general teoretic/miorlaitor ca ce ne facem in caz de societate totalitara re. protestatarii care poate ca au dreptate, pai atunci EU VA ZIC> BUEY ! TREZITI/VA NENE LA REALITATE, CA NU MAI SUNTEM SUB COMUNISM DE PESTE DOUAZECI DE ANI, A TRECUT SI VREMEA AIA A PREDICTIEI LUI BRUCAN DESPRE CAT VA DURA SA SE INSTAUREZE DEMOCRATIA IN ROMANIA
    http://costin-comba.blogspot.com/2011/04/revolution-monument.html
    4. nu mai am nevoie de raspunsuri specifice pt. mine de la tine catre mine in particular , AI, ca m/am lamurit eu singur cum sta treaba la mine re. OROCE DUBII POSIBILE IN LEGATURA CU ORICE PROBLEME REZIDUALE DE CONSTIINTA POSIBIL LEGATE DE FILOZOFIE SI RELIGIE IN CAZUL MEU PERSONAL, DECI MI/AM REZOLVAT DILEMELE PERSONALE RE> RELIGIE SI FILOZOFIE, ba chiar tin sa mulktumesc sincer la toti blogerii din blogrollul meu, INCLUSIV ELF plus chiar MUlliganoglu ca il vad aici in blog roll so o sa ma si duc din curiozitate sa ii vad si blogul lui ca n/am pucat ca tocmai can incepusem sa interactionez cu el, m/a banat Elf, deci eu MULTUMESC SINCER LA TOTI BLOGERII ASTIA CU CARE AM AVUT EU PERSONAL DE A FACE DE CAN SUNT EU IN BLOGOSFERA, deoarece EI, FIECARE IN PARTE, M/A IMPULSIONAT PE MINE SA MA AUTOEXAMINEZ CAT MAI CRITIC SI SA MA CLARIFIC EU FATA DE MINE INSUMI CAT MAI BINE, EU CEL REAL, CEL ADEVARAT, OMUL IN CARNE SI OASE AFLAT IN ACEASTA CLIPA in SW NORVEGIEI, VA VORBESC, DECI ESTE MERITUL VOSTRU AL TUTUROR, LUATI FIECARE IN PARTE, CA EU PERSONAL MA SIMT ACUM SI MAI BINE SI MAI PUTERNIC SI MAI DESTEPT SI MAI EXACT SI MAI PRECIS, DECI MAI BUN DECAT ERAM LA INCEPUT ACUM VREO 2/3 LUNI CAND AM INCEPUT SA INTERACTIONEZ PE BLOGURI, si ca in plus mi/am rezolvat cu succes si orice dilema mai putam sa au eu in sufletul meu personal despre religie si filozofie fata de care eu mereu am avut sentimente ambivalente si nici nu este greu de ghicit de ce deoarece este clar pt toti pana acum ca eu sunt homosexual activ practicant acum public declarat nu numai in privat, ba chiar am lasat sa/mi scape porumbelul ca sunt atras depdv sexual si de unii arabi asa in mod mai preferential, *si chiar ca nu stiu de ce o sa mai studiez problema ca sunt si eu curios fata de mine la faza asta, zau !

    –––––––––––––
    Dar eu desi nu mai am nevoie de raspunsuri specifice de la AI aici, EU VREAU IN CONTINUARE SA INTERACTIONEZ CU DIVERSI BLOGERI SI NU CA SA IMI FAC EU PRIETENI DE PE NET , EU CHIAR FUG DE ASTA CA DRACUL FATA DE TAMAIE, MAI ALES DUPA CE AM PATIT CU ITALIANUL, CI PENTRU CA SUNT SINCER CURIOS SA CITESC IDEI SI PARERI DE OAMENI ADEVARATI CA EU STIU CA AM CE INVATA DE LA EI SI ASA MA IMBUNATATESC IN CONTINUARE SI EU !

    Chiar ca Dixit, ca s/a suparat mexicanca pe mine, si trebuie sa ma duc sa ii calmez suspiciunile, ca vad ca este f suspicioasa fata de mine de cand a observat ca am avut mai multe tete/a tete/uri cu colegii si sefii norvegieni si ei i se pare asta chir suspect ca eu sunt asa de repede in stare sa ma bag la sufletul oamenilor norvegieni asa de neobisnuit de rapid, si nu vrweau eu sa stie ea ce ambitii de cariera am eu, ca de fapt EA vana postul asta care credea ca i se cuvenea ei de fapt si de drept si uite ca am venit eu veneticul din tara aia saraca si necunoscuta de nimeni numita Romania, special ales de Apollo si cred ca poate chiar si de Zeus, dar eu la Apollo am avut pila initiala, asta e si strict adevarul, uite ca o zic si pe asta, chiar am avut pila la Apollo, de am capat5at eu postul asta in Norvegia. Asta e, n/am ce sa fca, trebuie sa te folosesti si de pile uneori, eu voiam altfel de pile pt. cu tot altfel de posturi dar asa mi/a iesit, n/am ce sa fac !

    Vi snakkes ! Vi kommuniseres !

    • ion adrian spune:

      1. Nu am spus ca m-ai fi banat tu ci ca eu nu am fost in stare sa ma loghez si nu am vrut sa scriu anonim.
      2. Nu prea pot urmari postarile scrise cu majuscule dar am reusit sa inteleg ca ti-i rezolvat problemele existentiale sau ontologice ceea ce ma bucura. Asta pana va apare o urmatoarea caci exista mereu si mereu o urmatoarea.
      3 Succes in ce intreprinzi pe blogul tau.

  55. drcraciun spune:

    P.P.S. corectie importanta de eroare de typo la punctul 1

    AMERICANII SUNT ASI, NU EU, LA UTILITARISM RE FOREIGN POLICY DE NOTA 10 PLUS CU CORONITA !

    Am vrut sa zic ei si a iesit eu, chiar ca a fost un typo ca sunt literele apropiate pe key board la mine, NU a fost lapsus real din cauza de narcisism personal.

  56. ion adrian spune:

    Dle Lascaris ,
    Cred ca esti convins in baza celor revelate aici in 2009-2010, ca in toamna lui 2011 cand la CERN s-a sustinut ca s-a depasit viteza luminii, eu le-am spus: Baieti verificati-va experientele, ipotezele si calculele ca nu e cum spuneti voi. Se pare ca cei care gandesc asemenea incep sa fie confirmati 🙂

Lasă un comentariu